name | autoweek.cz

Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta

20.07.2010 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Volkswagen představil šestou generaci kompaktního sedanu Jetta ve velkém stylu - v New Yorku na Times Square. Automobil vyvíjený pod kódovým označením NCS (New Compact Sedan) je totiž nejdůležitějším modelem VW na americkém trhu.

Nová generace Volkswagenu Jetta samozřejmě opět vznikla na základech společných s evropským bestsellerem Golf, tedy modulové platformě A5 (PQ35). Designové prvky se ale více hlásí k podobnosti s modely Polo a Touareg. Podle očekávání je vůz vzhledově shodný s konceptem kupé NCC představeným v lednu v Detroitu. Má jen pár dveří navíc. Nejvýznamnější proměnou je naprosté vzdálení se stylu Golfu - nyní už o tomto voze nikdo nemůže tvrdit, že jde o tříprostorový Golf. Jedná se o zcela samostatný model stejně jako třeba Tiguan.

Nikdy dříve nebyla Jetta tak velká jako nyní. Má délku 4644 mm, takže je o 90 mm delší než pátá generace. Především je ale se 2648 mm o 70 mm delší rozvor náprav, což přineslo větší prostor pro nohy cestujících na zadním sedadle. Zavazadlový prostor má objem 510 l.

Podobně jako navenek, také uvnitř se Jetta od Golfu vzdálila použitím ještě kvalitnějších materiálů a exkluzivnějšího stylu, samozřejmě s precizností v detailech. Nově je řešená i přístrojová deska s hliníkovými dekoracemi a vylepšenou ergonomií.

Pro evropské trhy bude Jetta k dispozici ve třech úrovních výbavy Trendline, Comfortline a Highline. Už Trendline bude k dispozici se 6 nebo 8 airbagy, 5 optimalizovanými hlavovými opěrkami (ty přední jsou se systémem ochrany proti hyperflexi krční páteře), ABS i ESP a kola 16\".

V Evropě bude Jetta k dispozici se šesti motory, z nichž čtyři jsou u tohoto modelu zcela nové. Zážehové budou 1,2 TSI (77 kW/105 k), 1,4 TSI (Twincharge s 90 kW/122 k nebo 118 kW/160 k) a 2,0 TSI (147 kW/200 k). Turbodiesely se vstřikováním systémem Common Rail jsou 1,6 TDI (77 kW/105 kW) a 2,0 TDI (103 kW/140 k). Kromě 1,2 TSI bude pro ně k dispozici i dvojspojková převodovka DSG, a to šesti- nebo sedmirychlostní. Motory 1,2 TSI a 1,6 TDI budou nabízeny i se sadou BlueMotion Technology, jejíž součástí je mj. i systém Start-Stop a regenerace akumulátoru rekuperací energie při brzdění. Ve verzi 1,2 TSI BMT bude mít Jetta spotřebu jen 5,3 l/100 km a jako 1,6 TDI BMT dokonce jen 4,2 l/100 km, což jsou pro kompaktní sedan dlouhý 4,6 m bezkonkurenční hodnoty.

Volkswagen Jetta se bude i pro evropské trhy vyrábět v mexické Pueble.