rekordní rok chevroletu v evropě | Tiskové zprávy | autoweek.cz

Rekordní rok Chevroletu v Evropě

Rekordní rok Chevroletu v Evropě

15.01.2011 | | Tiskové zprávy

Chevrolet dosáhl dosud nejvyšší tržní podíl 2,5 %, nejvyšší tržní podíl ve 4. čtvrtletí 2,7 % a nejvyšší tržní podíl v prosinci 3,0 %. Jsou předpoklady pro další růst v roce 2011, roce stého výročí založení firmy.

Chevrolet v roce 2010 v Evropě (tj. celá Evropa včetně západní, střední a východní) předal 477 194 vozů, což představuje nárůst o 12 % v porovnání s rokem 2009. Znamená to dosud druhý nejlepší výsledek Chevroletu v Evropě. Rok 2010 značka uzavřela s rekordním tržním podílem ve čtvrtém čtvrtletí (2,7 %) a v prosinci (3,0 %). Celkem se v tomto roce zvýšil tržní podíl značky ve 21 zemích Evropy.

Chevrolet v roce 2010 zaznamenal rekordní tržní podíl na jedenácti evropských trzích, z toho čtyřech západní Evropy (Rakousko, Dánsko, Portugalsko, Španělsko) a sedmi ve střední a východní Evropě (Bosna, Bulharsko, Chorvatsko, Rumunsko, Slovinsko, Turecko, Uzbekistán). V Rusku Chevrolet obhájil svou pozici nejprodávanější nedomácí značky s tržním podílem 5,9 %.

"Naše silné výsledky dobře připravily půdu pro rok 2011, rok našeho stého výročí," říká prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe Wayne Brannon. "Díky sedmi novým vozům, které v tomto roce přineseme na trh, máme fantastickou příležitost povznést Chevrolet v Evropě na novou úroveň."

Zákazníci značky Chevrolet v Evropě se mohou těšit na nový rodinný minivan Orlando, novou generaci SUV Captiva, úplně nové Aveo (jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback) a pětidveřovou verzi kompaktního modelu Cruze. Modelová nabídka se rozšíří o Corvette Grand Sport, i o Camaro s karoseriemi kupé a kabriolet. Camaro v USA v roce 2010 poprvé předstihlo v prodejnosti Ford Mustang.

"Nabídka našich modelů dosud pokrývala méně než 30 % segmentů na trhu v Evropě. S novými modely, slavícími stoleté výročí naší firmy, a s několika novými zážehovými i vznětovými motory budeme konkurovat ve více než polovině tržních segmentů," vysvětluje Brannon.

Ačkoli je Chevrolet víc známý svými sportovními automobily, jako Corvette, jeho bestsellerem v Evropě byl miniautomobil Spark. Ačkoli na trh přišel začátkem roku, rychle se probojoval na 4. příčku segmentu s podílem vyšším než 7 %.

Na konci roku 2011 bude i v evropských prodejnách k dispozici i Volt, elektrický automobil s prodlouženým dojezdem. Chevrolet Volt byl vyhlášen Severoamerickým autem roku 2011 (2011 North American Car of the Year). Titul uděluje porota složená ze 49 motoristických novinářů z Kanady a USA. Pro rok 2011 získal Volt více hlasů porotců než modely Nissan Leaf nebo Hyundai Sonata, které byly také mezi finalisty. Chevrolet získal titul Severoamerické auto roku potřetí. Naposledy se stal Severoamerickým autem roku 2008 Chevrolet Malibu. "Zisk titulu North American Car of the Year je pro nás velkou poctou," řekl nejvyšší výkonný představitel GM Dan Akerson. "Od začátku vývoje jsme věřili, že Volt má potenciál změnit automobilismus. Dnes je Volt prvním elektrickým automobilem, který získal titul North American Car of the Year a prvním vozem vůbec, který získal nejvyšší ocenění i za technologii a životní prostředí. Takové ocenění poskytuje zákazníkům uznání nového modelu experty. Je obzvlášť důležité pro vozy jako Volt, které využívají významné nové technologie. Udělení titulu North American Car of the Year pomůže přesvědčit zákazníky, že Volt je skutečně průlomové auto, poskytující výhody jízdy na elektřinu bez obav z omezeného dojezdu, které jsou spojovány s čistě elektrickými vozy."

V prosinci byly první vozy dodány maloobchodním zákazníkům v Kalifornii, Texasu, Washingtonu D. C. a New Yorku. Pro velký zájem veřejnosti se zvýšila plánovaná výroba modelu Volt v USA v roce 2012 na 45 000 vozů z původních 30 000.