name | autoweek.cz

Audi spojilo systém Start-Stop se samočinnou převodovkou

Audi spojilo systém Start-Stop se samočinnou převodovkou

19.10.2009 | | Tiskové zprávy

Značka Audi rozšiřuje svou nabídku o vyspělý Start-Stop systém ve spojení se samočinnou převodovkou. V modelech A3 1,6 TDI/77 kW (105 k) a 1,4 TFSI/92 kW (125 k) bude poprvé použit Start-Stop systém spolu s inovativní dvouspojkovou převodovkou S tronic.

Start-Stop systém vypne motor v okamžiku, kdy automobil zastaví a řidič dále drží sešlápnutý brzdový pedál. Jakmile řidič pedál uvolní, systém znovu spustí chod motoru - potichu, komfortně a rychle.
Kromě pozoruhodných jízdních výkonů se modely A3 mohou pochlubit vzorově nízkou spotřebou - spokojí se s pouhými 4,2 litru nafty (1,6 TDI), resp. 5,3 l benzinu (1,4 TSFI) na 100 km. Model A3 1.6 TDI přitom vyprodukuje jen 109 g/km emisí CO2, u A3 1.4 TFSI je to 124 g/km.
Čtyřválec TDI s objemem 1 598 cm3 poskytuje výkon 77 kW (105 k) při 4 400/min a už v rozmezí 1 500-2 500/ min dosahuje konstantního točivého momentu 250 N.m. Ve spojení s převodovkou S tronic zrychlí třídveřové A3 z nuly na 100 km/h za 11,7 s a jeho největší rychlost činí 194 km/h.
A3 1.4 TSFI pohání motor 1 390 cm3 s výkonem 92 kW (125 k), jeho maximální točivý moment 200 N.m je k dispozici v širokém rozpětí otáček 1 500-4 000/min. Z 0 na 100 km/h zrychlí A3 s převodovkou S tronic za 9,3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 203 km/h.
U obou modelů Audi A3 je součástí sériové výbavy rekuperační systém. Díky inteligentní regulaci alternátoru během brzdné fáze a zpomalování získává systém zpět vznikající energii, jíž se průběžně dobíjí akumulátor. Při následném zrychlení se energie opět dostává do palubní sítě a alternátoru tak ulehčuje, čímž se snižuje spotřeba pohonných hmot. Rekuperace a Start-Stop systém se uplatní především v městském provozu - tedy tam, kde jej mnozí řidiči denně využijí.