flix je hnací silou (r)evoluce mobility? | Tiskové zprávy | autoweek.cz

Flix je hnací silou (R)Evoluce mobility 

Flix je hnací silou (R)Evoluce mobility 

25.04.2022 | | Doprava

Společnost Flix investuje do opatření na snížení emisí a stanovuje nové standardy v oblasti klimaticky neutrálních technologií, jako jsou autobusy na bioplyn, elektrobusy a autobusy se solárními panely. Do roku 2024 Flix plánuje spuštění prvního dálkového autobusu na vodíkový pohon.
Společnost Flix se připojila k iniciativě Leaders for Climate Action a zařadila se tak mezi světoznámé značky zapojené do Týdne Země. Kampaň se zaměřuje na to, jak mohou organizace investovat do planety, a dokonale se tak shoduje s vizí společnosti Flix nabízet udržitelnou a dostupnou mobilitu pro každého. Cílem je investovat do nárazových opatření ke snížení emisí a stanovit nové standardy pro uhlíkově neutrální technologie, a tím vést a proměnit budoucnost mobility pomocí obnovitelných zdrojů energie. 
 
Díky rozsáhlému a modernímu vozovému parku dálkových autobusů poháněných pokročilými vznětovými motory má společnost Flix jedny z nejekologičtějších dopravních prostředků na trhu.
 
Mimo rozmanité portfolio projektů na další snižování emisí, jako jsou autobusy na bioplyn, E-busy a autobusy vybavené solárními panely, se závazku společnosti Flix mohou zúčastnit i přímí spotřebitelé možností kompenzace emisí CO2 pomocí platby poplatku atmosfair.
 
Další důležitý krok v oblasti udržitelné mobility se připravuje ve spolupráci se společnostmi Freudenberg a ZF, bude jím vytvoření první flotily dálkových autobusů na vodíkový pohon.
 
(R)Evoluce podle Flix
2013
Společnost vstoupila na trh pod názvem FlixBus a zahájila revoluci v dálkové autobusové dopravě a změnila způsob cestování po Evropě. Postupnou integrací Euro6 Diesel se FlixBus stal jedním z nejudržitelnějších dopravních prostředků. Emise CO2 hovoří samy za sebe: Na jednoho cestujícího v Německu, který cestuje autobusem FlixBus, připadá 23 g CO2 na osobokilometr. Pro srovnání: uhlíková stopa cestujícího osobního automobilu je přibližně 5x větší a u cestujícího letadla dokonce přibližně 10x větší. 
 
2018
Společnost FlixBus roste a vozí miliony cestujících. Zaměření a vize společnosti FlixBus se však nemění: nabízet udržitelnější a dostupnější mobilitu pro každého. S cílem posunout závazek udržitelnosti na další úroveň zahájila společnost Flix společně s firmami BYD a Yutong pilotní projekty se dvěma modely elektrobusů. Jezdily v Německu a Francii, byly to vůbec první dálkové elektrobusy na světě. Dalším milníkem bylo spuštění vlaku FlixTrain v Německu. Od počátku jezdí výhradně na ekologickou energii, je kompletně uhlíkově neutrální. V roce 2020 se FlixTrain rozšířil do Švédska.
 
2020
FlixBus se solárními panely začal jezdit z Dortmundu do Londýna, dnes jezdí mezi Paříží a Eindhovenem. Na tomto pilotním projektu FlixBus spolupracoval s britskou společností Trailar, která nabízí inovativní dopravní řešení snižující dopad užitkových vozidel na životní prostředí. Solární panely vyrábějí energii pro elektrickou spotřebu autobusu, účinně snižují spotřebu paliva, což vede k průměrné úspoře 1,7 l nafty/100 km a snížení emisí CO2 až o 6,5 %. Společnost Flix v současné době zkoumá, zda by tato inovativní technologie mohla být zavedena v celém vozovém parku. 
 
2021
První autobusy s pohonem na bioplyn byly uvedeny do provozu na trasách Amsterdam - Brusel a Stockholm - Oslo. Autobus mezi Nizozemskem a Belgií je poháněn stlačeným bioplynem (Bio-CNG) a je vyroben společností Iveco v České republice, zatímco autobus jezdící mezi Švédskem a Norskem je poháněn zkapalněným bioplynem (Bio-LNG) a jedná se o vozidlo Scania. Společnost Flix navázala spolupráci s dodavateli plynu OrangeGas a Gasum, aby zajistila bioplyn co nejšetrnější k životnímu prostředí. Používání autobusů poháněných bioplynem vede ke snížení emisí CO2 o 75 % ve srovnání s provozem s motory na naftu na stejné trase. Díky moderní a vysoce efektivní vozové flotile se Flix vyhnul vice než 400 000 t CO2 z jízd s cestujícími.
 
Budoucnost
Společnost Flix již zahájila několik pilotních projektů a plánuje mnoho dalších, které budou následovat. Spojuje své síly s dalšími hráči, aby vyvinula revoluční produkt: první evropský dálkový autobus na vodíkový pohon. Ve spolupráci se společnostmi Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems a ZF Friedrichshafen vyvíjí dálkový autobus poháněný palivovými články, jehož uvedení na trh se očekává v roce 2024. Cílem je vytvořit vysoce výkonný systém palivových článků, který nahradí konvenční dieselový pohon a dosáhne klimatické neutrality v dálkové autobusové dopravě.