name | autoweek.cz

Nové Audi A8

Nové Audi A8

06.12.2009 | | Tiskové zprávy

Audi přináší novou generaci luxusních sedanů A8, které se vyznačují fascinujícími sportovními vlastnostmi, inovativní technikou a suverénním komfortem.

Nová vlajková loď je názornou ukázkou náskoku díky technice. Její karoserie je vyrobena z lehkého hliníku, motory kombinují vysoký výkon s mimořádnou hospodárností a v elegantním interiéru, jehož pečlivé zpracování je na úrovni manufakturní výroby, má řidič k dispozici zdokonalený ovládací systém MMI. Další součástí výbavy jsou nové asistenční systémy a inovativní světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce.

Díky komplexnímu souboru nejmodernějších technologií nabízí nové Audi A8 perfektní syntézu dynamiky, dokonalého designu, pečlivého řemeslného zpracování a vynikající účinnosti. Model Audi A8 3.0 TDI s předním pohonem, který doplní nabídku později, se bude chlubit pochlubit emisemi CO2 jen 159 g/km a tomu odpovídající spotřebou nafty 6,0 l/100 km, což je nejnižší hodnota v luxusním segmentu.

\"Nové Audi A8 je nejsportovnějším sedanem ve svém segmentu,\" prohlásil Rupert Stadler, předseda představenstva Audi. \"Novým a inteligentním způsobem spojuje nejrůznější funkce. A je nepřekonatelné svým designem a vysokou kvalitou interiéru.\"

Elegantní tvary karoserie, která je díky prostorovému rámu Audi Space Frame (ASF) z hliníku přibližně o 40 procent lehčí než srovnatelná karoserie z oceli, vyzařují mocnou energii. Interiér fascinuje posádku novým designem, prosvětleným prostorem a nekompromisním, vysoce kvalitním zpracováním, které prozrazuje maximální pozornost věnovanou každému detailu.

K prvotřídnímu komfortu v interiéru přispívá například nové emocionálně laděné osvětlení vnitřního prostoru nebo luxusní elektricky nastavitelná zadní sedadla.

Audi A8 spojuje nový stupeň inteligence s příkladně jednoduchým ovládáním. Ovládací systém MMI (Multi Media Interface) přináší průkopnickou inovaci: v kombinaci s navigačním systémem může být vybaven touchpadem. Prostřednictvím funkce MMI touch může řidič intuitivně ovládat mnoho funkcí - například může zadat cíl navigační soustavě psaním písmen na touchpad.

Systém MMI Navigation plus je novým způsobem propojen se zdokonalenými asistenčními a bezpečnostními systémy. Navigační soustava dopředu sleduje průběh trasy a poskytuje tato data řídicím jednotkám samočinné převodovky, světlometů a adaptivního tempomatu Stop&Go. Zvýšená inteligence těchto systémů umožňuje rozpoznávat komplexní situace a předvídavým způsobem poskytovat podporu řidiči. Z nových technologií se v novém Audi A8 dále představují asistent nočního vidění s označováním rozpoznaných chodců, bezpečnostní systém Audi pre sense a - v průběhu roku 2010 - ukazatel nejvyšší povolené rychlosti.

Dalším řešením ze světa špičkové techniky pro nové Audi A8 jsou inovativní LED světlomety, u nichž jsou veškeré osvětlovací funkce zajištěny světelnými diodami (LED). Světlomety LED propůjčují vozu nezaměnitelný vzhled již za dne a především pak za tmy. Jejich revoluční optika se rozloučila s dnes běžnými tubusovitými světelnými moduly. I to je jasným důkazem, že světlomety LED začínají psát novou kapitolu světelné techniky pro automobily.

Nové Audi A8 se začne prodávat se dvěma osmiválcovými motory. Zážehová jednotka 4,2 FSI poskytuje největší výkon 273 kW (372 k), turbodiesel 4,2 TDI nabízí 258 kW (350 k). Nabídku následně doplní vznětový šestiválec 3,0 TDI s největším výkonem 184 kW (250 k). Přestože u všech agregátů došlo ke zvýšení výkonu a točivého momentu, snížila se jejich spotřeba o 13 až 22 % díky inteligentním technologiím pro zvyšování účinnosti, mezi něž patří například rekuperační systém a inovativní tepelný management.

Později bude následovat druhá varianta motoru 3,0 TDI s největším výkonem

150 kW (204 k), která bude pohánět přední kola a v kombinovaném režimu EU spotřebuje pouhých 6,0 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 ve výši 159 g/km, což je absolutně nejnižší hodnota v luxusním segmentu.

Nová převodovka tiptronic: osm stupňů pro větší komfort a účinnost

Na zvýšení účinnosti má velký podíl také nová osmirychlostní samočinná převodovka tiptronic s velmi komfortním řazením těsně za sebou odstupňovaných převodových poměrů. Ovládání převodovky probíhá čistě elektronicky prostřednictvím elegantní páky voliče nebo pádel na volantu. Trvalý pohon všech kol quattro se vyznačuje sportovní charakteristikou, která upřednostňuje při rozdělování točivého momentu zadní nápravu. Sportovní diferenciál, který je součástí sériové výbavy modelu A8 4,2 TDI a pro ostatní modely s pohonem všech kol se dodává na přání, rozděluje dynamicky hnací sílu mezi obě zadní kola.

Také konstrukce podvozku potvrzuje ambice nové generace A8 zaujmout pozici nejsportovnější luxusní limuzíny na trhu. Rozdělení hmotnosti mezi nápravy je vyvážené a veškerá závěsná ramena kol jsou vyrobena z hliníku. Všechny modely jsou sériově vybaveny vzduchovým odpružením.

Audi nabízí mnoho atraktivních systémů také v oblasti multimediální výbavy, která sahá až k audiosystému Bang & Olufsen, jehož zesilovač s výkonem přes 1400 W probouzí k životu 19 reproduktorů. Nové Audi A8 získalo na dynamice, komfortu, prestiži a inteligenci. Ve všech oblastech stanovuje nová měřítka.

Nový luxusní sedan se u českých prodejců objeví na jaře roku 2010.

 

Nové Audi A8 ve zkratce

Karoserie

- Lehká a zároveň extrémně pevná karoserie s prostorovým rámem ASF z hliníku

- Ladný a štíhlý design, na přání světlomety LED pro veškeré osvětlovací funkce

Interiér a ovládání

- Luxusní, prosvětlený interiér s novým designem

- Kvalita zpracování na úrovni manufakturní výroby, emocionální vnitřní osvětlení

- Zdokonalený ovládací systém MMI, průkopnický koncept ovládání v provedení

s navigačním systémem MMI touch

- Na přání sedadla s odvětráváním a masážními funkcemi a luxusní samostatná sedadla vzadu

Bezpečnost

- Nový bezpečnostní systém Audi pre sense pro odvrácení nehody, resp. minimalizaci jejích následků

Informační, zábavní a asistenční systémy

- Nejnovější generace navigačního systému úzce spolupracuje s asistenčními systémy; highendové audiosystémy a internetové služby

- Asistent nočního vidění s označováním osob, adaptivní tempomat ACC s funkcí Stop & Go a zdokonalenými asistenčními systémy

Pohon

- Dva motory TDI a jeden zážehový motor, všechny s přímým vstřikováním, rozsah největších výkonů od 184 kW (250 k) do 273 kW (372 k)

- Později další motor 3.0 TDI s největším výkonem 150 kW (204 k) a nejlepší hodnotou emisí CO2 v segmentu: 159 g/km

- Spotřeba snížena až o 22 procent při lepších výkonových parametrech

- Všechny motory s rekuperačním systémem, 3.0 TDI také se systémem Start-Stop

- Sériově nová osmistupňová převodovka tiptronic, ovládání elektronickým systémem \"shift-by-wire\"

- Sériově pohon všech kol quattro, na přání sportovní diferenciál (sériově u modelů A8 4,2 TDI)

Podvozek

- Lehká konstrukce závěsů kol, vyvážené rozložení hmotnosti mezi nápravy

- Sériově systém jízdní dynamiky Audi drive select včetně vzduchového odpružení adaptive air suspension a adaptivního tlumení, na přání dynamické řízení.