name | autoweek.cz

Pětinu nových vozů Ford v Evropě pohání motor 1,0 EcoBoost

Pětinu nových vozů Ford v Evropě pohání motor 1,0 EcoBoost

12.08.2014 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy

Pětina všech nových vozů Ford prodaných v Evropě během prvního pololetí 2014 byla vybavena motorem 1,0 EcoBoost. Volí jej třetina zájemců o modely Focus a Fiesta.

Motor 1,0 EcoBoost byl uveden na evropský trh v roce 2012 v modelu Ford Focus. Dnes je k dispozici také v modelech Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX a Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect a Transit Courier.

 

Motor je velmi populární zejména v Nizozemsku, kde na něj připadá 38 % všech prodaných vozů Ford. V Dánsku dosahuje podílu 35 % a ve Švýcarsku 32 %. Celosvětově je 1.0 EcoBoost aktuálně k dostání v 72 zemích.

 

Velkou oblibu si litrový EcoBoost získal i v České republice. Tady pohání 75 % všech prodaných Fordů B-MAX a 50 % Focusů. Pro velkoprostorový Ford Tourneo Connect se rozhodlo 20 % zákazníků.

 

Úsporný a současně výkonný tříválec je nejprodávanějším přeplňovaným zážehovým motorem v Evropě. Od ledna do konce června 2014 prodal Ford přibližně 120 000 automobilů poháněných motorem 1,0 EcoBoost. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku to představuje navýšení o více než 15 %. V případě modelu B-MAX dosahuje podíl této motorizace 47 %, u Focusu je to 33 % a u Fiesty 30 %.

 

Na vývoji tříválcového EcoBoostu pracovalo více než 200 konstruktérů z vývojových středisek Fordu v německých Cáchách a Merkenichu a britském Dagenhamu a Duntonu. Vývoj jednotky trval celkem pět milionů hodin.

 

Motor je osazen kompaktním turbodmychadlem s nízkou setrvačností, které dosahuje otáček 248 000/min.