name | autoweek.cz

Podnik roku v automobilovém průmyslu za rok 2019

Podnik roku v automobilovém průmyslu za rok 2019

30.06.2020 | | Tiskové zprávy

Sdružení automobilového průmyslu již podvaadvacáté vyhlásilo vítěze soutěže Podnik roku v automobilovém průmyslu.
Jako v předchozích letech AutoSAP vyhlásil vždy tři nejúspěšnější firmy ve dvou kategoriích - nad a do 250 zaměstnanců. Posuzovány byly základní ekonomické výsledky dosažené za rok 2019 a hodnocení probíhalo na základě těchto kritérií:
- Hospodářský výsledek před zdaněním (mil. Kč)
- Přidaná hodnota na pracovníka (mil. Kč / zaměstnanec)
- Složené kritérium tržeb
               a) meziroční změna tržeb za prodej vlastních výrobků a služeb (%)
               b) tržby za prodej vlastních výrobků a služeb na zaměstnance (mil. Kč/zaměstnanec)
Všechna kritéria mají stejnou váhu.
 
Konečné pořadí firem je dáno součtem umístění podle jednotlivých kritérií. Do soutěže se zapojilo celkem 80 firem - v kategorii velkých 53 a v kategorii menších celkem 27 společností.
 
Podniky roku 2019 v českém automobilovém průmyslu se staly firmy (v abecedním pořadí):
 
Firmy s počtem zaměstnanců do 250 osob
3M Česko, spol. s r.o.
Aurel CZ s.r.o.
Toyota Tsusho Europe SA Czech Republic Branch
 
Firmy s počtem zaměstnanců nad 250 osob
Iveco Czech Republic, a. s.
Mann + Hummel (CZ) v.o.s.
Škoda Auto a.s.
 
Oceněné firmy získaly tradiční ručně dělané originální skleněné plastiky z dílny sklářského mistra Lukáše Šulce ze Železného Brodu.

3M Česko, spol. s r.o.
Společnost 3M Česko je součástí americké nadnárodní společnosti 3M, v ČR působí od roku 1992. Společnost spolupracuje se všemi výrobci aut v ČR a s desítkami subdodavatelů. Podílí se na aplikacích ve výrobním procesu a hlavně v konstrukci vozů v oblasti lepení, akustiky, tepelných izolací a dekorativních prvků. V současné době společnost zúročuje své know-how při vývoji aplikací a výrobků v oblasti elektrických vozidel a autonomního řízení. Společnost 3M si vytýčila závazek, že každý nový výrobek bude naplňovat principy udržitelného rozvoje jako např. snižování emisí, spotřeby vody ale i přidané hodnoty pro koncového uživatele.
 
Aurel CZ s.r.o.
Společnost Aurel je českou rodinnou firmou působící v automobilovém průmyslu od roku 2006. Spolu se silným týmem 220 spolupracovníků se věnuje podpoře vývoje pasivní a aktivní bezpečnosti vozů, 3D měření a scanování, řeší projekty dopravní bezpečnosti a prevence. V současné době buduje první soukromý polygon pro testování vozidel, dopravní infrastruktury a autonomních vozů v blízkosti Mladé Boleslavi.
 
Iveco Czech Republic, a. s.
Vysokomýtský výrobce autobusů Iveco Czech Republic, a.s. v roce 2019 vyrobil rekordních 4612 vozidel, o 326 víc než v roce 2018. Největší úspěchy firma sklízí díky produktové řadě Crossway, která je lídrem v segmentu meziměstských vozů v Evropě. Iveco Bus dosáhl v roce 2019 i dalšího důležitého milníku předáním 40 000 autobusu řady Crossway. Iveco Czech Republic má dlouhodobě zásadní význam pro českou ekonomiku i díky podílu na exportu.

Společnost Iveco Czech Republic je významným zaměstnavatelem v pardubickém regionu, zaměstnává přes 3900 lidí, dalších zhruba 1700 pracovních míst vytváří u subdodavatelů. V roce 2019 se společnost opět umístila mezi třemi nejlepšími zaměstnavateli kraje a obhájila stříbrnou příčku v soutěži Zaměstnavatel regionu 2019 v kategorii Zaměstnavatel roku do 5000 zaměstnanců v Pardubickém kraji. V roce 2020 si Iveco Czech Republic a.s. připomíná 125 let od založení firmy Josefem Sodomkou.
 
Mann + Hummel (CZ) v.o.s.
Mann + Hummel (CZ) v.o.s. je největším českým výrobcem i dodavatelem filtrační techniky jako originálního příslušenství i náhradních součástek, a to zejména v automobilovém a strojírenském průmyslu. V České republice figuruje společnost Mann + Hummel na automobilovém trhu už 25 let a do portfolia výrobků patří především kapalinové a vzduchové filtry. Výrobní závod Mann + Hummel (CZ) v.o.s. sídlí společně s centrem sdílených služeb Mann + Hummel Service s.r.o. v Nové Vsi na Třebíčsku, kde dohromady pracuje více než 1500 zaměstnanců.
 
Škoda Auto a.s.
Škoda Auto, která je od roku 1991 součástí koncernu Volkswagen, je jednou z nejstarších automobilek na světě. Podnik provozuje tři výrobní závody v České republice. Své vozy vyrábí také prostřednictvím koncernových partnerství nebo ve spolupráci s lokálními partnery v dalších sedmi zemích světa. Zaměstnává celosvětově bezmála 42 000 pracovníků a je aktivní na více než stovce trhů. V roce 2019 dodala zákazníkům celosvětově 1,24 milionu vozů. Letos slaví 125. výročí od svého založení v roce 1895 a je tak jednou z nejstarších dosud aktivních automobilek na světě. V rámci Strategie 2025 prochází transformací od výrobce automobilů k „Simply Clever“ společnosti nabízející nejlepší řešení mobility.

V rámci boje s pandemií Covid-19 společnost vyvíjela a vyráběla ochranné pomůcky, darovala téměř 10 milionů korun na humanitární pomoc regionům, ve kterých působí, v zaměstnanecké sbírce vybrala se svými zaměstnanci přes 1,1 milionu korun pro zdravotníky, poskytla zdarma na 200 vozů a 150 e-skútrů pro neziskové organizace a municipality a v transparentním výběrovém řízení vybrala 100 organizací poskytujících sociální a zdravotní služby po celé ČR, které obdrží darem nový vůz Škoda Octavia Combi v celkové hodnotě na 85 milionů korun.
 
Toyota Tsusho Europe SA Czech Republic Branch
Česká pobočka Toyota Tsusho Corporation je součástí mezinárodní obchodní společnosti Toyota Tsusho Corporation. Ta již od roku 1948 buduje celosvětovou obchodní síť zejména pro automobilový průmysl. V současné době se podílí na realizaci široké škály podniků od obchodu, výroby až po služby po celém světě. Ve světě zaměstnává přes 66 tisíc zaměstnanců ve 430 společnostech.

V Evropě působí Toyota Tsusho UK, Toyota Tsusho Russia a Toyota Tsusho Europe, jejíž součástí je i pobočka v České republice. Kromě České republiky má společnost zastoupení také ve Francii, Německu, Itálii, Maďarsku, Polsku, Španělsku, Turecku a také v Belgii, kde má sídlo i vedení společnosti. V uplynulém roce se společnosti Toyota Tsusho Europe v České republice dařilo rozvíjet stabilní přízeň a důvěru u současných klientů a také získávat důvěru u klientů nových.