úspěšná bilance skupiny auto palace za rok 2018 | Tiskové zprávy | autoweek.cz

Úspěšná bilance skupiny Auto Palace za rok 2018

Úspěšná bilance skupiny Auto Palace za rok 2018

15.02.2019 | | Autoservis

Skupina Auto Palace v roce 2018 v České republice prodala přes 12 500 vozů a dosáhla obrat 5,76 miliardy Kč. Pro čtyři tuzemské importéry je skupina Auto Palace největším dealerem (Ford, Hyundai, Mazda a Mitsubishi). Investice do modernizace provozů dosáhly hodnoty 24 milionu Kč.
Dealerská skupina Auto Palace zveřejnila svůj celkový hospodářský výsledek za rok 2018. Přestože bylo loňské hospodaření skupiny částečně negativně ovlivněno celkovou situací v prodeji nových vozů v České republice, v několika parametrech dosahla tato delerská skupina z ekonomického pohledu rekordní výsledky.
 
Skupina Auto Palace dosáhla v roce 2018 obratu ve výši 5,76 mld. Kč. Prodej nových vozů výrazně ovlinil v druhé polovině roku, stejně jako na celém trhu v ČR, nedostatek některých žádaných modelů způsobený opožděnou homologací emisích limitů jejich některých motorů dle nové metodiky WLTP. Skupina Auto Palace i za této situace prodala na českém trhu 9307 nových vozů. Včetně 3269 ojetin celkem prodala 12 576 vozů.
 
Skupina Auto Palace je v ČR největším dealerem vozů značek Ford, Mazda, Mitsubishi a Hyundai.  Nejúspěšnější značkou na českém trhu byl ve skupině Auto Palace opět Ford s prodejem 3999 prodaných vozů. Nejprodávanějším modelem Ford byl model Focus, kterého se prodalo 948 kusů díky silnému doprodeji končící generace za akční cenu 319 900 Kč než byl v druhé polovině roku nahrazen novým modelem.
 
Další značkou skupiny Auto Palace, která dosáhla rekordního celoročního výsledku, byl Hyundai. Především díky modelům i30 (919 vozů) a ix20 (408 vozů) zaznamenal meziročně největší prodejní nárůst ve výši +23 %. Prodej nových vozů vloni v rámci Auto Palace Group zvýšily také značky Volvo (+15%) a Mitsubishi (+6 %).
 
Rekordním výsledkem zakončila minulý rok rovněž oblast prodeje ojetých vozů, která je ve skupině Auto Palace reprezentována značkou AutoPoint. Celkem 3269 ojetých vozů bylo prodáno novým majitelům, což je navýšení loňského výsledku o 12 %. Velkou zásluhu na tomto prodejním rekordu má meziroční zdvojnásobění nabídky ojetých vozů Škoda, což vedlo ke zvýšené poptávce zejména po zánovních a ročních vozech z programu Škoda Plus.
 
Rok 2018 byl u skupiny Auto Palace rovněž ve znamení zvýšení prodeje nových vozů firemním zákazníkům o 2,7 %. Na posílení oblasti fleetového prodeje se Auto Palace Group ještě více zaměří ve své obchodní strategii také v letošním roce. 
 
Jedním z dalších ekonomických ukazatelů pro roční hodnocení je počet odpracovaných servisních hodin. V roce 2018 bylo ve všech pobočkách skupiny Auto Palace v České republice odpracováno celkem 269 903 servisních hodin. Auto Palace Group se v loňském roce zaměřil rověž na výraznou modernizaci vybraných technologických provozů a investoval v této oblasti téměř 20 milionů Kč.
 
„Navzdory obtížím se zaváděním nové metodiky WLTP se nám v loňském roce podařilo u třetiny námi prodáváných značek prodeje nových vozů meziročně navýšit. Velmi dobrým signálem s ohledem na předpokládaný vývoj trhu je rovněž posílení naší pozice ve fleetových prodejích o a stejně tak i v prodejích ojetých vozů. Zaměřujeme se na neustálý kvalitativní posun v naší oblasti podnikání a loni vložené investice do několika technologických modernizací našich provozů jsou předpokladem ke splnění cílů, které nás čekají v letošním roce,“ zhodnotil rok 2018 generální ředitel pro distribuci a retail skupiny Auto Palace Martin Saitz.   
 
V loňském roce posiloval Auto Palace Spořilov v oblasti lidských zdrojů a s cílem zajistit stabilitu a konkurenceschopnost investoval také do výrazné modernizace vybraných provozů. Například pracoviště zcela nové lakovny přišlo na téměř deset milionů korun. Auto Palace Spořilov disponuje na tomto pracovišti týmem špičkových odborníků, kteří se oboru lakování věnují již mnoho let. Technologie lakování vozů však obecně prochází poměrně rychlým vývojem, a proto dosavadní pracoviště bylo nutné technologicky zásadně obměnit.
 
„Věděli jsme, že pokud chceme držet trendy v tomto oboru, musí přijít na řadu výrazná modernizace technologie lakovny, a především pak samotných stříkacích kabin včetně přípravných stání. Hlavním kritériem bylo zrychlení celého procesu lakování vozů i samostatných dílů s důrazem na ekologii a úsporu energetických nákladů. Vedle vyšší úrovně kvality lakování nabízíme nyní také výrazné zkrácení času opravy, v některých případech i v řádu několika dnů,“ hodnotí modernizaci lakovny vedoucí karosárny a lakovny v Auto Palace Spořilov Tomáš Mondek.
 
S investicí 10 milionů korun byla za dva měsíce díky spolupráci s odbornou dodavatelskou firmou Interaction provedena instalace třech zcela nových kabin. V zájmu maximální variability při lakování celých vozů, ale i smart oprav byla zvolena varianta dvou plnohodnotných stříkacích kabin USI Italia Chronotech Dynamic a jedné modulové kabiny Polin-AC, která umožňuje speciální roletou rozdělení pracovního prostoru na dva samostatné celky pro případy drobných oprav s odlišným barevným odstínem. To vše při minimální spotřebě energie. Tato modulová technologie je vzhledem ke své specializaci jediná nejen v ČR, ale i v celé Evropě. Při modernizaci bylo myšleno na možnost opravy laku nejen osobních, ale i dodávkových vozů.
 
V rámci investic do modernizace provozů Auto Palace Spořilov zde byla zároveň instalována nová rámová velkokapacitní myčka vozů a posílena byla i kapacita servisních stání, včetně třech nových PDI stanovišť pro přípravu vozů před prodejem. Zaměstnancům by měl v práci pomoci i nový skladový regálový systém a nová vysoce účinná ventilace.
 
Celková výše investic do modernizace Auto Palace Spořilov dosáhla vloni 20 milionů Kč.