name | autoweek.cz

Prodej Hyundai meziročně vzrostl o více než 16%

Prodej Hyundai meziročně vzrostl o více než 16%

07.01.2015 | | Tiskové zprávy

Hyundai prodal v loňském roce celkem 18 741 vozů a je dlouhodobě druhou nejprodávanější automobilovou značkou na českém trhu. Proti roku 2013 vzrostl prodej Hyundai o 16,4 % a jeho podíl na trhu činí 11,1 %. Nejžádanějším vozem z jeho nabídky je model nižší střední třídy i30.

Toho se ve třech karosářských variantách prodalo za 12 měsíců celkem 6113, což je o 23,1 % víc než v roce předešlém. Hyundai i30 se vyrábí v závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích. Velký zájem byl v roce 2014 také o model ix20, který se s počtem 4322 vozů a meziročním nárůstem 15,0 % stal nejen druhým nejprodávanějším modelem značky Hyundai na českém trhu, ale i nejúspěšnějším vozem kategorie MPV-B vůbec. Třetí místo v prodejích v rámci značky patří modelu Hyundai i20 s 3550 prodanými vozy, který v prosinci přišel na český trh v nové generaci.

 

V posledním měsíci roku 2014 prodal Hyundai v Česku celkem 1 478 vozů a i v měsíčním srovnání si drží pozici druhé nejprodávanější značky. Největší zájem byl v prosinci o jeho modely i30 (489 vozů), ix20 (391 vozů) a ix35 (206 vozů).

 

Čísla uvedená v tiskové zprávě Hyundai vycházejí z čísel skutečných prodejů. Statistiky některých zpracovatelů jsou ale stále více zkreslovány informacemi o registracích, které nejsou prodanými vozy. K prohlubujícímu se neúspěchu samoregistrací některých značek se přidává i nárůst registrací v kategorii 3. Mimo vozidel, jež byla odregistrována hned v průběhu prvních tří měsíců (za loňský celý rok 23 471 vozů) narostl meziročně o více než 50 % i počet registrací na typ zákazníka číslo 3, čili zákazníka, který v ČR neexistuje. Jedná se o vozidla, jež nejsou zaregistrována ani na českou firmu (typ zákazníka č. 2), ani na českou soukromou osobu (typ zákazníka č. 1) a nejsou tedy registrována pro provoz v ČR.