name | autoweek.cz

Rok autopojištění Allianz podle ujetých kilometrů

Rok autopojištění Allianz podle ujetých kilometrů

07.12.2017 | | Tiskové zprávy

Rok po uvedení na trh jezdí s autopojištěním Allianz podle ujetých kilometrů více než 100 000 nových klientů. Fotky od nich jsou překvapivě velmi kvalitní.
Autopojištění Allianz s cenou podle ujetých kilometrů bez povinnosti vozit sledovací telematickou jednotku je na trhu rok a od té doby jej má více než 100 000 klientů. Pokud majitel vozu jezdí málo, platí nižší sazbu pojistného. Jeho míra rizika je totiž nižší. Řidiči tak šetří a Allianz touto cestou získává nový stabilní kmen klientů, kteří způsobují méně pojistných událostí.
 
Povinné ručení i havarijní pojištění Allianz začíná od 5000 km a stoupá až do hodnoty 50 000 km. Zahrnuje tím pádem i průměrný nájezd českých řidičů, což je 10 000 - 15 000 km. Do budoucna pojišťovna připravuje snížení horní hranice na 25 000 km a výš.
 
„Pojištění by mělo vycházet z individuální rizikovosti řidiče. Kolik je mu let, kde bydlí, kolik už zapříčinil nehod – a když tohle všechno zanalyzujme, tak dokážeme spočítat i to, jaké riziko představuje na jeden kilometr. Zjistili jsme, že jsou řidiči, jejichž riziko na kilometr je deset haléřů, a jiní, jejichž riziko na stejný úsek je koruna,“ říká předseda představenstva Allianz pojišťovny Jakub Strnad.
 
Přes 60 % řidičů si zvolilo nejnižší nájezd do 5000 km ročně. Do 10 000 km se jich vešlo už 90 %. A jak po roce provozu vypadá jejich tipování? Zhruba 45 % jich zvolilo variantu s takovým počtem kilometrů, který skutečně najeli. Kolem 20 % zadalo vyšší nájezd, takže těm bude Allianz pojistné vracet. A zbytek, který najel víc, naopak pojistné doplatí.
 
„Žádnou přirážku za podstřelení nebo překročení zapsaného nájezdu nemáme, život nelze naplánovat na kilometry a je přece mnoho důvodů, proč původní představa o nájezdu po několika měsících úplně nevyjde,“ vysvětluje ředitelka autopojištění Allianz Veronika Hašplová a poukazuje na stejný systém plateb např. u vodného, stočného a elektriky.
 
Jediným důkazem o ujetých kilometrech je fotografie tachometru, kterou klient jednou ročně pošle pojišťovně. „Všechny fotky procházejí analýzou u externího partnera a až na jednu úpravu na fotoshopu zatím byly v překvapivě dobré kvalitě,“ dodává Hašplová.