name | autoweek.cz

Škoda Auto opět uspěla v soutěži Zaměstnavatel roku

Škoda Auto opět uspěla v soutěži Zaměstnavatel roku

20.06.2019 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy

Společnost Škoda Auto již počtvrté za sebou obdržela hlavní cenu Zaměstnavatel roku 2019 v České republice v kategorii firem s více než 5000 zaměstnanci.
Společnost Škoda Auto byla oceněna titulem Zaměstnavatel roku 2019 v České republice. Tato soutěž se již od roku 2003 zaměřuje na firmy působící v České republice z pohledu řízení lidských zdrojů a vyzdvihuje ty společnosti, které při své obchodní činnosti dávají velký význam péči o zaměstnance a jejich dalšímu rozvoji.
 
„Toto ocenění nás velice těší a jsme rádi, že je Škoda Auto příkladem pro ostatní podniky v České republice. Již čtvrtý titul Zaměstnavatel roku je pro nás důležitým oceněním, zvláště v době zásadních změn automobilového průmyslu, kdy jsou spokojení a motivovaní zaměstnanci nejlepším předpokladem pro další rozvoj společnosti,“ říká člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast řízení lidských zdrojů Bohdan Wojnar.
 
Cílem soutěže Zaměstnavatel roku, která se v České republice vyhlašuje od roku 2003, je vyzdvihnout firmy s příkladným přístupem ke svým zaměstnancům, a to nejen celostátně, ale i v regionech, v nichž zájemci o uplatnění nejčastěji hledají nové místo. Automobilka Škoda Auto získala hlavní cenu pro firmy s více než 5000 zaměstnanci, uspěla ale také v dalších oblastech. Cenná jsou 2. místa v kategoriích Nejžádanější zaměstnavatel mezi studenty ve Středočeském a Královéhradeckém kraji.
 
Akci organizuje Klub zaměstnavatelů, který se snaží se touto cestou ukázat význam oblasti řízení lidských zdrojů. Hodnocení probíhá mezinárodně uznávanou metodikou společnosti PricewaterhouseCoopers, zvanou Saratoga, která umožňuje srovnání různých typů podniků s často velmi odlišným zaměřením. Metodika se zaměřuje na celkem 14 významných oblastí péče o zaměstnance, jako jsou odborná školení, celkové náklady na vzdělávání, investice do aktivit společenské odpovědnosti nebo výše ohodnocení.
 
Součástí každého ročníku soutěže Zaměstnavatel roku je také Cena personalistů za nejlepší projekt v oblasti řízení lidských zdrojů, jejíž finále probíhá na podzim, ale finalisté jsou vyhlášeni již nyní. Mezi nejlepšími opět figuruje projekt společnosti Škoda Auto: Chatbot pro nábor zaměstnanců. Loňský ročník automobilka vyhrála s kampaní Backend Stories, která formou sci-fi povídky oslovovala experty v oblasti IT.
 
Česká automobilka se na předních příčkách v hodnocení atraktivity zaměstnavatelů umisťuje pravidelně i v dalších anketách. Na začátku letošního roku Škoda Auto uspěla již poosmé v řadě ve studii TOP Zaměstnavatelé 2019, o jejíchž výsledcích rozhoduje téměř 12 000 vysokoškolských studentů. Vedle absolutního prvenství získala počtvrté také cenu Jasná volba pro společnost, která během hlasování získá největší počet hlasů.