name | autoweek.cz

Škoda Auto vyrobila třímiliontý motor řady EA211

Škoda Auto vyrobila třímiliontý motor řady EA211

22.06.2020 | | Tiskové zprávy

Škoda Auto v Mladé Boleslavi od roku 2012 vyrábí motory řady EA211 - aktuálně jako tří- a čtyřválce o objemu 1,0 až 1,6 l ve čtyřech specifikacích pro vlastní vozy i pro další značky koncernu Volkswagen.
Společnost Škoda Auto ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila třímiliontý motor řady EA211. První exemplář sjel z linky v roce 2012. V současnosti 800 zaměstnanců vyrábí tří- a čtyřválce o objemu 1,0 až 1,6 l. Ty se používají ve vozech Škoda i v modelech dalších značek koncernu Volkswagen.
 
Aktuálně Škoda Auto v Mladé Boleslavi z důvodu široce pojatých opatření proti šíření koronaviru vyrábí denně pouze 1900 motorů namísto obvyklých 2400. Zhruba 800 zaměstnanců vyrábí moderní tří- a čtyřválcové motory s hliníkovým blokem ve čtyřech různých variantách.
 
Škoda vyrábí tříválcové motory 1,0 MPI/44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k), 1,0 MPI EVO/59 kW (80 k) a 1,0 TSI ve třech výkonových verzích 70 kW (95 k), 81 kW (110 k) a 85 kW (115 k). Čtyřválce řady EA211 jsou motory 1,4 TSI/94 kW (128 k) nebo 110 kW (150 k) a motor 1,6 MPI/81 kW (110 k). Montují se do 13 modelů různých značek koncernu Volkswagen na celém světě: vedle modelů Fabia, Scala, Octavia, Kamiq, Karoq a Kodiaq značky Škoda i do modelové řady Polo, Vento a Ameo značky Volkswagen a do modelů Ibiza, Ateca, Toledo a Arona značky Seat.
 
Milníky produkce motorů řady EA211 v Mladé Boleslavi:
2012: Počátek výroby motorů EA211 typem 1,0 MPI
2014: Zahájení výroby motorů 1,4 TSI a 1,6 MPI
2015: 500 000 vyrobených motorů řady EA211
2016: Zahájení výroby motoru 1,0 TSI, Škoda Auto vyrobila 1 000 000 motorů řady EA211
2018: Zahájení výroby modelu 1,0 MPI EVO
2019: Společnost Škoda Auto vyrobila 2 500 000 motorů řady EA211
2020: Společnost Škoda Auto vyrobila 3 000 000 motorů řady EA211
 
První motor vznikl v Mladé Boleslavi už v roce 1899
Motory v Mladé Boleslavi vznikaly už před 121 lety. Jen čtyři toky poté, co tu Václav Laurin a Václav Klement v roce 1895 začali s výrobou jízdních kol, představili svůj první bicykl s pomocným motorem. Jednoválec měl výkon 1,25 nebo 1,75 k. V roce 1905 firma Laurin & Klement vyvinula svůj první automobil - Voiturette A s vodou chlazeným motorem o objemu 1100 cm3 a výkonu 7 k.