hyundai chce být jedničkou | Aktuality | autoweek.cz

Hyundai chce být jedničkou

Hyundai chce být jedničkou

04.11.2010 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Poprvé s novou sestavou vedení, tedy presidentem Kennym Leem a obchodním ředitelem Vladimírem Vošickým, představila společnost Hyundai Motor Czech svou ambiciózní vizi pro nejbližší budoucnost.

President Hyundai Motor Czech Kenny Lee potvrdil plán mateřské společnosti Hyundai Motor stát se světovou jedničkou mezi automobilkami. "Aby to bylo možné dosáhnout, musí být splněny tři základní kroky: co nejvíce zhodnocovat partnerství, být jedničkou v hodnocení spokojenosti u zákazníků a maximálně využívat nové příležitosti," řekl Lee a dodal: "Proto se jako český výrobce také chceme stát jedničkou na českém trhu."

Zeptali jsme se Vladimíra Vošického do kdy se Hyundai hodlá stát vedoucí značkou českého trhu. "Nemáme stanovený pevný termín. Samozřejmě to nebude do pěti let, ale řekněme kolem deseti let," řekl nám.

Vynikající prodejní výsledky z října jeho optimismu svědčí: Hyundai se s prodejem 1183 vozů stal druhou nejprodávanější značkou českého trhu s podílem 9,01 % - Škoda Auto dosáhla s prodejem 4325 osobních vozů podíl na trhu 32,95 %. Za deset měsíců je ovšem Hyundai pátý s podílem na trhu 5,83 %. To je sice stejné místo jako před rokem, nicméně bylo dosaženo zvýšení podílu z 5,31 %, takže se Hyundai opět více přiblížil značkám před ním.

Pro urychlení dobývání českého trhu Hyundai hodlá zkvalitňovat služby nabízené zákazníkům rozšiřovat počet svých prodejců a smluvních servisů a samozřejmě i rozšiřovat svou modelovou nabídku.

K oslovení zákazníků Hyundai nabízí pro modely vyráběné v Nošovicích a Žilině (tj. i30/i30cw, ix35 a nejnověji také ix20) unikátní Program komplexní péče, který je tvořen pětiletou zárukou bez omezení ujetých kilometrů, pětiletou asistenční službou zdarma a bezplatnými kondičními prohlídkami po dobu pěti let. Právě modely vyráběné v České republice a na Slovensku by měly tvořit základ domácího prodeje.

Novým modelem v nabídce je v Nošovicích vyráběný malý minivan ix20. V příštím roce přijde do prodeje nástupce modelu Sonata - i40. Od modelu Sonata, nedávno uvedeného na americký trh (stal se prvním modelem značky Hyundai, který se zařadil mezi pětici nejprodávanějších vozů amerického trhu), se bude lišit jinou maskou a dalšími stylistickými úpravami, jejichž předobrazem byl koncept i-flow. Už v dubnu by se měl představit ve zcela nové podobě s karoserií kombi a v létě se přidá i tradiční sedan.

Zatím není definitivně rozhodnuto o tom, zda se během roku 2011 na českém trhu objeví i nástupce modelu Accent.

Zajímavým rozšířením nabídky se zřejmě stane trojice modelů dosud nabízených jen ve Spojených státech a Koreji. Ještě před koncem roku přijde velké kupé s pohonem zadních kol Genesis Coupé dlouhé 4670 mm. V nabídce bude se zážehovými motory - 2,0 l turbo se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo V6 3,8 l, který bude nabízen také se šestirychlostní samočinnou převodovkou.

Na jaře by měly přijít i luxusní sedany Genesis a jako vrchol nabídky Equus. Cílem uvedení těchto modelů není dosažení velkých prodejních čísel. Jejich úkolem bude především upoutat pozornost a upozornit veřejnost na to, že Hyundai už není značkou malých levných aut typu Getz. Důležité u těchto mimořádných vozů bude podle Vladimíra Vošického už to, že budou vidět. Proto se pro tyto modely, které se objeví jen u vabraných prodejců, připravuje i nabídka nadstandardních komplexních služeb. Všechny tyto vozy projdou, stejně jako všechny ostatní z mimoevropské produkce, změnou naladění podvozku podle evropských standardů, kterou připraví Evropské výzkumné a vývojové středisko v Rüsselsheimu.

Hyundai Genesis

Hyundai se v USA nikdy nedokázal prosadit s luxusními auty. Přesto své úsilí změnit svou pověst výrobce kvalitních levných aut nevzdal a v roce 2008 přišel s do té doby nejdražším modelem Genesis (v USA stojí od 33 000 do 42 000 USD). Jednalo se o první Hyundai s motorem V8 a pohonem zadních kol. Prošel do té doby nejdražším vývojovým programem za 760 milionů dolarů (jen vývoj motoru Tau V8 přišel na 260 milionů). Pro Hyundai je to významný krok, který by měl dopomoci vytvořit odstup od sesterské značky Kia a zahájit posun směrem k exkluzivnějším značkám jako jsou Lexus, Infiniti či německé. S těmi nechce soupeřit nižší cenou (i samozřejmě nižší je), ale srovnatelnou technickou úrovní a kvalitou služeb.

Vůz je pro dosažení mimořádného jízdního komfortu při zachování vynikajících jízdních vlastností vybaven novým typem dvouventilových tlumičů vyvinutých německou společností ZF Sachs. Genesis se dodává s osmi airbagy. V nabídce jeho výbav je i stereosoustava Lexicon o 528 W se 17 reproduktory - ta se dosud dodávala jen pro Rolls-Royce Phantom.

Pětimístný Genesis má rozvor 2936 mm a je dlouhý 4978 mm. Základní pohonnou jednotkou je V6 3,8 l/215 kW (290 k), vrcholný motor V8 4,6 l má 276 kW (375 k). Převodovka je šestirychlostní samočinná s možností přímého řazení.

Hyundai Genesis dosáhl zcela mimořádného úspěchu, když byl vyhlášen americkým autem roku 2009. První dojmy s jízdy s vozem Genesis jsme uvedli už před rokem zde.

Hyundai Genesis Coupe

Jako druhý model s pohonem zadních kol Hyundai v USA uvedl kupé odvozené ze sedanu Genesis. Americký tisk jej okamžitě označil za nejvíce vzrušující Hyundai všech dob. Genesis Coupe má rozvor 2794 mm. Připraven je s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o 155 kW (210 k) nebo s motorem V6 3,8 l/225 kW (306 k). Genesis Coupe se v USA nabízí v cenách od 22 750 resp. 25 750 USD.

Hyundai Equus

Od letošního roku Hyundai učinil v USA další významný krok směrem vzhůru, když svou nabídku luxusních vozů dále rozšířil a představil svůj největší model Equus. Opět má pohon zadních kol a je o 182 mm delší než Genesis - 5158 mm. Pohání jej motor V8 4,6 l o výkonu 280 kW (385 k). Převodovka je šestirychlostní ZF Shiftronic. Pérování je elektronicky řízené vzduchové a vůz je vybaven veškerými elektronickými systémy jako srovnatelné vozy nejvyšší kategorie.

Už základní verze Equus Signature má interiér ozdobený dřevem a sedadla potažená kůží, nabízí Bluetooth, audio system Lexicon se 608 W a 17 reproduktory a navigaci. Jeho základní cena je v USA 58 900 USD.

Vrcholná verze Equus Ultimate má mj. luxusní zadní sedadla jako v business třídě v letadlech s vyhříváním a chlazením a vestavěnou masážní funkcí shiatsu. Tato verze přijde už na 65 400 USD. Při srovnatelné úrovni výbavy je to stále o 7355 USD méně než Lexus LS460.

Kupující k vozu Equus dostane Apple iPad v němž je instalován manuál k vozu.

V USA Hyundai tyto vozy nabízí tak, že prodejce jezdí za případnými zájemci domů aby jim vůz předvedl. Na Equus se poskytuje veškerá údržba zdarma po dobu pěti let a při ponechání vozu v servisu se zákazníkům zdarma zapůjčuje vůz Genesis. Hyundai by rád v USA prodával 2000 až 3000 vozů Equus ročně. Zajímavé je, že na voze Equus se neobjevuje nápis ani logo Hyundai, ale zcela originální logo zdobí příď, kola a volant.

 

  • Hyundai chce být jedničkou
  • Hyundai chce být jedničkou
  • Hyundai chce být jedničkou
  • Hyundai chce být jedničkou
  • Hyundai chce být jedničkou
  • Hyundai chce být jedničkou
  • Hyundai chce být jedničkou
  • Hyundai chce být jedničkou
  • Hyundai chce být jedničkou
  • Hyundai chce být jedničkou
  • Hyundai chce být jedničkou
  • Hyundai chce být jedničkou
  • Hyundai chce být jedničkou