name | autoweek.cz

Audi A1 po kapkách

Audi A1 po kapkách

21.12.2009 | Vladimír Rybecký | Trendy

V Ingolstadtu se rozhodli postavit přímého soupeře vozu Mini Cooperu z nabídky svého úhlavního bavorského soka BMW. Audi A1 se oficiálně představí na autosalonu v Ženevě počátkem března 2010, ale už nyní se o něj zajímají nejen motoristická média.

Zájem o malá auta s délkou menší než 4 m roste i mezi těmi, kteří vyhledávají exkluzivitu a luxus. Nejrůznější omezení, vyvolávaná snahou snižovat emise alespoň v městských aglomeracích, stejně jako možnost snáz manévrovat a parkovat pomáhá k prodeji atraktivních aut, jako jsou Mini, Alfa Romeo MiTo či Fiat 500. U Audi z této konjunktury chtějí rovněž těžit. Namísto retrostylu ale volí zcela jiný přístup. Orientují se především na mladé kupující. Jejich připravované A1 proto bude špičkovou techniku prezentovat moderním vzhledem a k tomu se už v předstihu přidávají i nejmodernější formy marketingu.

Audi vytvořilo promoční webové stránky, na nichž v náznacích přibližuje podobu nového vozu vedoucí designu značky Stephan Sielaff v rozhovoru se šéfdesignérem Danym Garandem. Na těchto stránkách se A1 v předstihu představuje také jako výsledek StreetArtu v podání maskovaného malíře graffiti.

Naznačovaná podoba Audi A1 podle očekávání vykazuje velkou podobnost se studiemi Metroproject Quattro, což byl třídveřový koncept s hybridním pohonem dlouhý 3910 mm s rozvorem 2460 mm, představený v Tokiu 2007, a A1 Sportback, pětidveřovým hatchbackem dlouhým 3990 mm opět s rozvorem 2460 mm a opět s hybridním pohonem, vystaveným v Paříži roku 2008.

Audi A1 by mělo být k dispozici se tří- i pětidveřovou karoserií, stejně tak v otevřené verzi. Motory by měly být TSFI ve velikostech 1,2 - 1,4 - 1,6 i turbodiesely. Špičková verze S1 bude mít výkon kolem 150 kW. V nabídce by se měl objevit i mild hybrid a samozřejmě i pohon všech kol quattro. Základem bude nová platforma použitá u nových generací Volkswagenu Polo a Seatu Ibiza.

Pro model A1 Audi upravuje továrnu v Bruselu, kde by se produkce měla pohybovat v rozmezí 100 000 až 120 000 vozů A1. Model A1 by měl být dalším krokem na proklamované cestě značky Audi do roku 2015 předstihnout v objemu prodeje BMW a Mercedes-Benz.

Mimo promoční plány Audi se v tisku objevila i fotografie nového vozu z natáčení reklamního šotu, jehož hlavní postavou je vedle A1 zpěvák Justin Timberlake. Ten se stal novou tváří značky Audi a jeho styl se dokonale hodí ke stylu nového A1, který chce oslovovat úspěšné mladé lidi ve věku kolem 35 let či mladší.