name | autoweek.cz

Bosch zakládá novou divizi pro software

Bosch zakládá novou divizi pro software

27.07.2020 | Vladimír Rybecký | Trendy

Společnost Bosch koncentruje kompetence v oblasti softwaru a elektroniky do divize Cross-Domain Computing Solutions se 17 000 zaměstnanci. Bosch investuje tři miliardy eur ročně do kompetence v oblasti automobilového softwaru.
Automobily se mění především z hlediska softwaru a elektroniky. Očekává se, že do roku 2030 trh softwarově intenzivních elektronických systémů poroste přibližně o 15 % ročně. Společnost Bosch chce dále rozšířit svoje přední postavení na tomto trhu, a proto zakládá novou divizi Cross-Domain Computing Solutions. Od ní budou zákazníci od počátku roku 2021 dostávat elektronické systémy a vhodný software pro všechny oblasti vozidel.
 
„Pouze společnost s rozsáhlými znalostmi v oblasti elektroniky a softwaru bude schopna utvářet budoucnost mobility,“ říká člen představenstva společnosti Robert Bosch a ředitel oblasti Mobility Solutions Stefan Hartung.
 
Výkonné počítače od společnosti Bosch v automobilech
Trend směrem ke stále sofistikovanější elektronice a softwaru se zrychluje. V důsledku toho se zvyšuje komplexita vývoje vozidel. Cílem nové divize je redukovat tuto komplexitu pomocí komplexních softwarových a elektronických řešení. Nové funkce vozidla by se měly dostat na silnici mnohem rychleji. Za tímto účelem společnost do nové jednotky sdružuje pracovníky z vývoje softwaru, elektriky a elektroniky z oblastí asistence řidiče a automatizované jízdy, Car Multimedia a elektroniky pohonů a Body Electronics.
 
Software hraje v autě budoucnosti klíčovou roli
Před deseti lety mělo auto 10 milionů řádků kódu softwaru a nyní obsahují vozidla kolem 100 milionů řádků softwarového kódu. Software automatizovaných vozidel ale bude mít mezi 300 a 500 miliony řádků kódu. Jeden milion řádků kódu odpovídá přibližně 18 000 tištěným stránkám textu.
 
„V budoucnu bude software rozhodujícím způsobem určovat schopnosti a vlastnosti vozidel. Díky němu jsou auta stále chytřejší a software poskytuje řidičům hmatatelnou přidanou hodnotu“, říká člen představenstva společnosti Robert Bosch Harald Kröger.
 
Bosch jako technologická a servisní společnost identifikovala strategický význam softwaru vozidel velmi brzy a sama jej vyvíjí již asi čtyři desetiletí s aktuálními investicemi ve výši 3 miliard eur ročně. Tradiční vývoj softwaru v jednotlivých nezávislých oblastech však stále víc naráží na své limity. Proto společnost Bosch sdružuje své silné stránky ve vývoji automobilového softwaru v řešení Cross-Domain Computing Solutions. „Dodání softwaru z jednoho zdroje je naší odpovědí na obrovskou výzvu stále větší digitalizace automobilů,“ vysvětluje Kröger.
 
Harald Kröger je zodpovědný za novou divizi, v níž bude vyvíjet jak základní software pro počítače a řídicí jednotky vozidel, tak i software pro funkce vozidla - od parkovacího asistentu a systému varování před vyjetím z jízdního pruhu až po streamování hudby. Díky tomu budou nové funkce uživatelům dostupné mnohem rychleji a prostřednictvím aktualizace softwaru. Výrobci vozidel tak budou moci zákazníkům nabídnout přesvědčivý zážitek z vozidla z jednoho zdroje.
 
Aktivní utváření změn v elektronice vozidla
Souběžně s komplexním vývojem softwaru Bosch intenzivně pracuje na tom, aby byla elektrická a elektronická architektura vozidel připravena na budoucnost. Proto sdružuje vývoj počítačů vozidel, řídicích jednotek a senzorů do své nové jednotky. Bosch klade důraz na vysoce výkonné počítače jako technický základ pro digitalizaci moderních vozidel. Sdružují stále komplexnější funkce ve všech oblastech vozidla a přebírají úkoly jednotlivých řídicích jednotek.
 
„Hlavním úkolem Cross-Domain Computing Solutions bude zvládnout komplexitu a co nejvyšší bezpečnost elektronických systémů. V současných prémiových vozidlech je více než 100 jednotlivých řídicích jednotek, i v malých vozech je jich 30 až 50. Pomocí vysoce výkonných počítačů lze tento počet výrazně snížit,“ vysvětluje Kröger. Díky tomu, že tyto počítače vozidel pro funkce kokpitu a propojení, asistenční systémy řidiče a automatizovanou jízdu a pohon se nyní vyvíjejí v jedné divizi, vzniká konzistentní IT architektura pro celé vozidlo. Ta zajišťuje bezproblémovou souhru elektrických a elektronických součástek.
 
Sdružování výrobních kompetencí
Již v dubnu 2020 Bosch sloučil celou výrobu elektroniky obchodní oblasti Mobility Solutions. Divize Automotive Electronics nyní koordinuje výrobu řídicích jednotek a počítačů vozidel ve všech oblastech vozidla. Díky tomu společnost také realizuje synergie ve výrobě. V nové výrobní síti pracuje cca 21 000 zaměstnanců ve 21 závodech a 14 zemích.
 
Od začátku roku 2021 se celá divize Car Multimedia a další produktové jednotky divizí Powertrain Solutions, Chassis Systems Control a Automotive Electronics, které vyvíjejí komplexní softwarově náročné elektronické systémy, spojí pod jednu střechu v Cross-Domain Computing Solutions. Nová divize bude zaměstnávat přibližně 17 000 lidí ve více než 40 závodech a ve více než 20 zemích.
 
Díky Cross-Domain Computing Solutions bude společnost Bosch v budoucnu nabízet zákazníkům elektroniku a software vozidel z jednoho zdroje. „Díky naší nové struktuře jsme nyní lépe schopni splnit měnící se požadavky trhu a našich zákazníků,“ vysvětluje Kröger.