fuso ecanter je už ve výrobě | Trendy | autoweek.cz

Fuso eCanter je už ve výrobě

Fuso eCanter je už ve výrobě

11.08.2017 | Rybecký Vladimír | Trendy

Společnost Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), součást koncernu Daimler, zahájila výrobu prvního lehkého nákladního auta na elektrický pohon Fuso eCanter. První zákazníci vozidla dostanou v září.
Výroba prvního nákladního vozidla s elektrickým pohonem v Evropě Fuso eCanter začala v portugalském městě Tramagal ležícím 150 km severovýchodně od Lisabonu. Po květnovém uvedení první nabíjecí stanice pro elektrická nákladní vozidla do provozu a zahájení produkce vozidla eCanter ve městě Kawasaki přišel začátek produkce ekologického náklaďáku mimo Japonsko. Začátkem malosériové výroby se Fuso připravuje na jeho velkosériovou produkci.
 
Fuso je značkou divize Daimler Trucks Asia. V portugalské Tramagale se bude eCanter vyrábět pro evropské a americké trhy zároveň s konvenčními nákladními vozidly Fuso Canter. Portugalská vláda podpořila vývoj vozidla eCanter už od počátku jeho vývoje v roce 2010. MFTBC na něj dostala první objednávku letos v květnu z Japonska. Společnost Seven-Eleven se rozhodla rozšířit flotilu o 25 ekologických náklaďáků eCanter.
 
President a generální ředitel Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation a šéf divize Daimler Trucks Asia Marc Llistosella při této příležitosti řekl: „Zahájením produkce modelu eCanter se stáváme prvním globálním výrobcem plně elektricky poháněného nákladního vozidla na světě. Od nynějška můžeme naplňovat rostoucí požadavky lokálních distributorů velkoměst na bezemisní a nehlučné rozvážkové vozy. Máme už na ně první objednávky. Uvedeme je na trh v září v jednom z nejvěhlasnějších velkoměst světa v New Yorku. Náš závod v Portugalsku vyrábí nákladná auta nejen pro Evropu a USA, ale od roku 2014 profitujeme i z úzké spolupráce se státními úřady Portugalska a Lisabonu zejména při zkouškách nákladních vozidel.“
 
Fuso eCanter se montuje na jedné lince s vozidlem Canter s konvenčním pohonem. Speciální komponenty elektrické hnací soustavy se montují na paralelních pracovištích. První lehký elektricky poháněný nákladní vůz světa má podle použité nástavby a využití dojezd do 100 km a uveze náklad o hmotnosti 2 - 3 t.
 
Jeho elektrická síť je napájena ze šesti lithio-ionových akumulátorů 420 V s kapacitou 13,8 kWh. Vyrábí je dceřiná společnost koncernu Daimler firma Accumotive v německém městečku Kamenci. Podle firemních podkladů proti stejnému vozidlu se vznětovým motorem eCanter ušetří na provozních nákladech až 1000 eur na 10 000 km.
 
Fuso se vývojem alternativních pohonů pro nákladní vozidla věnuje už dlouho. Canter Eco Hybrid vyrábí sériově již od roku 2006 a od roku 2012 montuje jeho druhou generaci. Na autosalonu užitkových vozidel IAA v Hannoveru v roce 2010 Fuso představilo první prototyp elektricky poháněného nákladního vozu Canter E-Cell a o čtyři roky později následovala předsériové produkce pro zkušební účely. Světovou premiéru měl elektricky poháněný náklaďák Fuso eCanter jako výhledový model na přehlídce nákladních a užitkových vozidel IAA 2016 v Hannoveru.
 
  • Fuso eCanter je už ve výrobě
  • Fuso eCanter je už ve výrobě
  • Fuso eCanter je už ve výrobě