name | autoweek.cz

Jak zabránit nehodám tramvají?

Jak zabránit nehodám tramvají?

14.08.2018 | Vladimír Rybecký | Trendy

Řešením nehod s tramvajemi jsou systémy Continental pro automobily. Vision Zero neboli budoucnost bez fatálních nehod se podle společnosti Continental týká i kolejové dopravy.
Společnost Continental hodlá svou globální strategii Vision Zero, jejímž cílem je v budoucnosti zamezit fatálním dopravním nehodám, rozšířit i na městskou kolejovou dopravu.
 
„Bezpečná doprava budoucnosti přesahuje automobilovou oblast, znamená tedy i více bezpečnosti na železničních a tramvajových tratích. Disponujeme znalostmi a technologickým know-how, které dokáže zmírnit následky vážných, nebo dokonce smrtelných nehod na kolejích,“ vysvětluje Hans-Jürgen Duensing, člen představenstva společnosti Continental, který vede „Iniciativu pro kolejovou dopravu“ v rámci mezinárodního veletrhu InnoTrans, který se uskuteční 18. až 21. září v Berlíně.
 
Na veletrhu InnoTrans společnost Continental představí návrhy a koncepty řešení pro omezení počtu nehod a zvýšení bezpečnosti. „Velmi důsledně pracujeme na systematickém propojení našich znalostí do všech oborů dopravy a průmyslu. V oblasti tramvajové dopravy se věnujeme vzájemně propojeným aktivním a pasivním asistenčním systémům,“ říká Duensing.
 
Příkladem využití automobilových technologií v tramvajích mohou být radarové snímače a kamery schopné zaregistrovat chodce, cyklisty nebo vozidla, která náhle zkříží jízdní dráhu. Head-up displej pomůže řidiči tramvaje neustále získávat informace o pohybu cestujících na nástupním ostrůvku nebo v nejbližším okolí soupravy. Taktéž jej lze využít i k varování před ostatními vozidly a dalšími překážkami. V nouzové situaci je možné aktivovat automatické brzdění.
 
Podle výzkumu, který zveřejnila německá organizace UDV (Unfallforschung der Versicherer), jež je součástí Německé asociace pojišťoven (GDV), při 4100 nehodách tramvají, které se staly v Německu mezi lety 2009 až 2011, celkem 86 % všech střetů se zraněním bylo zaznamenáno na křižovatkách nebo v jejich blízkosti. V průměru se stávají čtyři nehody tramvají denně a k většině srážek s vážnými následky dojde na křižovatkách nebo nedaleko od nich.