name | autoweek.cz

Nový Hyundai Sonata Hybrid

Nový Hyundai Sonata Hybrid

22.12.2014 | Vladimír Rybecký | Trendy

Automobilka Hyundai v korejském Soulu představila novou generaci modelu Sonata i ve verzi Hybrid s novou hybridní pohonnou jednotkou, přinášející nejnižší spotřebu paliva ve své kategorii. Hyundai chce být číslem dvě na světovém trhu s ekologickými vozy.

V souladu s cíli společnosti Hyundai Motor stát se do roku 2020 číslem dvě na globálním trhu s automobily šetrnými k životnímu prostředí korejská automobilka postupně rozšiřuje svou nabídku ekologických vozů označovanou jako Blue Drive ve všech segmentech.

 

Hyundai počítá s celkovým prodejem 55 000 hybridů, z toho 37 000 mimo Koreu, především v USA. K aktuální nabídce se v roce 2015 připojí také verze Sonaty Hybrid Plug-in a ve druhé polovině roku i první specializovaný čistě hybridní model.

 

Sedmá generace modelu Sonata se představila v březnu v Koreji a krátce po té na autosalonu v New Yorku. To ukazuje, že tento kdysi i u nás velmi oblíbený model je určen především právě pro domácí a severoamerický trh, ale také pro Čínu. V souladu se strategií Hyundaie se proto nejnovější generace modelu Sonata vyrábí v korejském Asan, v Montgomery v Alabamě a v Pekingu.

 

Sonatu Hybrid pohání zážehový dvoulitrový čtyřválec Nu GDI o výkonu 115 kW a s točivým momentem 189 N.m. Ten je propojený s elektromotorem o výkonu 38 kW. To umožňuje dosáhnout kombinované spotřeby 5,5 l/100 km jízdy. Podíl na tom má i aerodynamický design karoserie, zaručující vozu nižší součinitel odporu vzduchu.

 

Nové proti předchozí generaci jsou u Sonaty Hybrid také šestirychlostní samočinná převodovka s lehčím tlumičem torzních kmitů, spojka a elektrické olejové čerpadlo, jež nahradilo mechanické.

 

Zvýšila se kapacita lithio-ionových akumulátorů o 13,3 % na 1,62 kWh. Nově se přestěhovaly pod zavazadlový prostor. Systém hybridního pohonu je schopný získávat elektrickou energii při nízkém zatížení motoru případně rekuperací v brzdovém systému. V případě, že vozidlo zastaví a elektrické zatížení je nízké, motor se vypne, aby omezil spotřebu paliva a produkci emisí.