závodní hyundai s elektromotorem před zadní nápravou | Trendy | autoweek.cz

Závodní Hyundai s elektromotorem před zadní nápravou

Závodní Hyundai s elektromotorem před zadní nápravou

29.09.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Hyundai představil koncept od závodního vozu s elektrickým pohonem RM20e Racing Midship na mezinárodním autosalonu v Pekingu. Automobilka uvádí, že prototyp RM20e naznačuje podobu příští generace vozů N.
Vůz navazuje na koncept RM19 a na první pohled vypadá podobně. Hyundai zde využívá platformu RM (Racing Midship), vyvinutou pro testování vysoce výkonných technologií s pohonnou jednotkou před zadní nápravou („uprostřed“). Zde se ovšem místo dvoulitrového čtyřválce, odvozeného ze závodního motoru pro kategorii TCR, objevuje trakční elektromotor na 800 V s výkonem 595 kW (610 k) a točivým momentem 960 N.m napájený akumulátorem s kapacitou 60 kWh. Díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 3 s.
 
Pohonná jednotka byla vyvinuta ve spolupráci s chorvatskou společností Rimac Automobili, v níž Hyundai vloni koupil podíl v hodnotě 80 milionů eur. Hyundai uvedl, že s pomocí společnosti Rimac budou postupně elektrifikovány všechny budoucí modely řady N.
 
  • Závodní Hyundai s elektromotorem před zadní nápravou
  • Závodní Hyundai s elektromotorem před zadní nápravou
  • Závodní Hyundai s elektromotorem před zadní nápravou