suzuki kizashi - rozhodně ne jen střední třída | Trendy | autoweek.cz

Suzuki Kizashi - rozhodně ne jen střední třída

Suzuki Kizashi - rozhodně ne jen střední třída

31.07.2009 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Po letech prodeje nenápadných aut (nutno dodat - velmi úspěšného prodeje) přichází Suzuki se šokující proměnou - velkým sportovním sedanem Kizashi. Po představení několika studií se nový vůz od Suzuki očekával. Rozhodně ale málokdo zrovna od Suzuki očekával tak skvěle vypadající auto.

Suzuki Kizashi přijde do konce roku do prodeje ve Spojených státech s karoserií sedan. Pohánět jej bude hliníkový čtyřválec 2,4 l s vyvažovacím hřídelem. Tentýž motor J24B se v USA od loňska dodává i pro Grand Vitaru. V USA bude nezvyklá šestirychlostní přímo řazená převodovka, ale k dispozici bude i samočinná s plynulou změnou převodového poměru (CVT) s možností řazení páčkami pod volantem.
Od zahájení prodeje budou k dispozici verze s pohonem předních a všech čtyř kol. Pohon všech kol AWD je systémem podobným tomu, který se osvědčil u modelu SX4. Umožňuje odpojení pohonu zadních kol pro hospodárnou jízdu po dálnici a po přiřazení rozděluje točivý moment mezi obě nápravy podle prokluzu kol a sešlápnutí pedálu plynu. Brzy se Kizashi objeví i s motorem V6. Ve vývoji je rovněž verze s hybridním pohonem, která by se měla objevit do konce roku 2010.
Délka vozu je 4648 mm při rozvoru 2700 mm a široké je 1829 mm. Kola budou obrovská 18".
Suzuki chce s modelem Kizashi zaútočit na postavení těch nejrespektovanějších vozů střední třídy. Proto se podvozek, vybavený vzadu víceprvkovým zavěšením vyrobeným z hliníku, ladil v Německu na Severní smyčce Nürburgringu, na alpských silnicích a ve Velké Británii na dlažbě.
Kizashi bude Suzuki vyrábět v Japonsku pro americký i evropský trh, což by mělo být zárukou velké spolehlivosti a odolnosti.
Výbava bude špičková, v USA standardně s osmi airbagy a ESP. K dispozici jsou sportovní sedadla s možností zvolit luxusnější vyhřívaná potažená kůží sešitou francouzskými švy. K dispozici bude i možnost připojení iPodu, Bluetooth a hifi aparatura Rockford Fosgate 425 W.
Jako koncept už byla vystavována i karoserie kombi. Jenže kdy se objeví v prodeji je zatím nejisté, protože také evropská premiéra zatím byla odložena na neurčito. V USA Kizashi vzbudilo nadšení tím, jak s převahou svým dynamickým vzhledem převyšuje středněproudé modely Toyota Camry a Honda Accord. Jediným skutečným konkurentem proto je Mazda6. Uvidíme, zda to bude stačit i pro mnohem náročnější evropský trh.
Model Kizashi přichází do prodeje v době, kdy Suzuki slaví 100 let své existence. Firmu založil v roce 1909 Mičio Suzuki a začal s výrobou textilních strojů. V roce 1952 začala výroba motokol a malých motocyklů. První automobil Suzulight, poháněný dvoudobým motorem 360 cm3, se začal vyrábět v roce 1955. První vůz s pohonem 4x4 se objevil v roce 1970. V roce 2008 Suzuki v celém světě prodalo 2,3 milionu aut, z čehož bylo 315 000 v Evropě.

  • Suzuki Kizashi - rozhodně ne jen střední třída
  • Suzuki Kizashi - rozhodně ne jen střední třída
  • Suzuki Kizashi - rozhodně ne jen střední třída
  • Suzuki Kizashi - rozhodně ne jen střední třída
  • Suzuki Kizashi - rozhodně ne jen střední třída
  • Suzuki Kizashi - rozhodně ne jen střední třída
  • Suzuki Kizashi - rozhodně ne jen střední třída
  • Suzuki Kizashi - rozhodně ne jen střední třída
  • Suzuki Kizashi - rozhodně ne jen střední třída
  • Suzuki Kizashi - rozhodně ne jen střední třída
  • Suzuki Kizashi - rozhodně ne jen střední třída
  • Suzuki Kizashi - rozhodně ne jen střední třída
  • Suzuki Kizashi - rozhodně ne jen střední třída