name | autoweek.cz

Bridgestone Europe převezme TomTom Telematics

Bridgestone Europe převezme TomTom Telematics

18.03.2019 | Vladimír Rybecký | Doprava

TomTom Telematics, obchodní jednotka společnosti TomTom, je evropským lídrem v oblasti digitálních řešení pro vozové parky s rozsáhlou datovou platformou.
Bridgestone Europe, dceřiná společnost společnosti Bridgestone v regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika), uzavřela se společností TomTom smlouvu o převzetí její telematické divize za 910 milionů eur. Platforma společnosti TomTom Telematics umožňuje zákazníkům, jako jsou provozovatelé flotil užitkových vozidel, leasingové společnosti nebo firemní vozové parky, zvyšovat efektivitu provozních činností v oblasti dopravy.
 
Na základě uzavřené transakce dojde ke spojení největší společnosti na světě pro výrobu pneumatik a gumárenských produktů s největším poskytovatelem digitálních řešení pro vozové parky na světě v Evropě. Vznikne tak nejrozsáhlejší datová platforma pro síťově propojená vozidla.
 
TomTom Telematics urychlí pokrok společnosti Bridgestone na cestě k vedoucímu postavení v oblasti řešení pro mobilitu v tomto regionu. Spojení nabídek obou společností umožní společnosti Bridgestone poskytovat pneumatiky a řešení pro mobilitu ještě širšímu okruhu zákazníků. Přístup k datům navíc umožní společnosti Bridgestone optimalizovat virtuální vývoj a testování pneumatik a také realizovat inovace na základě síťového propojení pneumatik s výhodami pro všechny zákazníky včetně výrobců vozidel.
 
Bridgestone touto investicí navazuje na své dosavadní aktivity zaměřené na posilování své pozice v oblasti digitálních služeb v regionu EMEA. Společnost konkrétně vybudovala systém pro sběr dat ze senzorů, datových platforem a analytických systémů. Na základě toho uvedla na trh řadu digitálních řešení a aplikací, mezi něž patří například Tirematics, Mobox, FleetPulse a Bridgestone Connect.
 
TomTom Telematics patří mezi nejúspěšnější společnosti v odvětví, které vykazuje dvouciferný růst. Pro Bridgestone má velký strategický význam, protože její služby využívá již 860 000 vozidel, z nichž jsou více než dvě třetiny užitková vozidla, a tento počet neustále roste. TomTom Telematics používá specifickou strategii pro uvádění nových služeb na trh a nabízí prémiové digitální služby, jako je WebFleet nebo NextFleet.
 
Spolehlivé základní technologie, založené na analýze dat, jsou propojeny s otevřenou, rozšiřitelnou a zabezpečenou cloudovou platformou, která zpracovává v průměru více než 800 milionů lokalizací GPS, 3,3 milionu jízd a 200 milionů příchozích zpráv za den.