name | autoweek.cz

Mitsubishi L200 se modernizací zcela změnilo

Mitsubishi L200 se modernizací zcela změnilo

10.11.2018 | Vladimír Rybecký | Doprava

Populární pick-up od Mitsubishi slaví čtyřicáté narozeniny. Model L200, v některých částech světa známý jako Triton, dlouhodobě patří mezi nejdůležitější modely značky. Nyní prošel radikální modernizací.
Při příležitosti 40. výročí zahájení jeho výroby prošel model L200 modernizací, který jej prakticky zcela změnil, byť osvědčená koncepce vozu s karoserií na rámu zůstala nezměněná. Všechny vnější karosářské díly s výjimkou dveří, střechy a zadního čela se změnily. Nová podoba je hranatější s agresivněji tvarovanou přední partií ve stylu, který Mitsubishi označuje Dynamic Shield. Stejně jako ASX, Outlander a Eclipse Cross i pick-up L200 dostal nové uspořádání masky chladiče.
 
V závislosti na trhu jsou k dispozici tři typy kabiny. Jsou to dvoudveřový dvoumístný Single cab, Club cab se dvěma řadami sedadel a krátkými zadními dveřmi otevíranými dozadu a jako vrchol nabídky čtyřdveřový pětimístný Double cab. Délka nákladové plochy závisí na typu kabiny - pro Single cab to je 2265 mm, pro Club cab 1850 mm a u Double cabu 1520 mm. Maximální šířka je vždy 1470 mm. Změny v interiéru nejsou velké až na zcela nový čtyřramenný multifunkční volant.
 
Pohonnou jednotku tiskové informace nespecifikují, mj. i proto, že se pro jednotlivé části světa liší. Dá se ale předpokládat, že až na snahu splnit nové emisní limity se modernizované pohonné jednotky nebudou v zásadě lišit od těch stávajících. Jisté ale je, že vrcholové verze budou mít novou šestistupňovou automatickou převodovku Aisin.
 
Na výběr jsou dva typy pohonu všech čtyř kol - 4WD Easy Select a 4WD Super Select. U obou jsou standardně poháněna zadní kola. Systém Easy Select přiřazuje pohon předních kol se stálým poměrem rozdělení točivého momentu 50:50 %, takže jízda v režimu 4x4 je možné pouze po nezpevněném povrchu. Univerzálnější Super Select využívá mezinápravový diferenciál, který plynule rozděluje točivý moment mezi kola obou náprav a zvládá i jízdu vyšší rychlostí po asfaltu. Obě varianty mají pro jízdu v terénu redukční převodovku, uzávěrku zadního diferenciálu a asistent pro sjezd z prudkého kopce. Super Select má také uzávěrku mezinápravového diferenciálu.
 
Systémy Super-Select 4WD i Easy-Select 4WD používají nový režim Off-road s nastavením Gravel (štěrk), Mud/Snow (bahno/sníh), Sand (písek) a Rock (kameny). Volbou režimu Off-road se zajišťuje integrované řízení výkonu motoru, převodovky a brzdění s cílem regulovat míru prokluzu kol, a tím zlepšit schopnosti jízdy v terénu a schopnost vyproštění se vlastními silami v bahně či sněhu.
 
Modernizace přinesla i nové elektronické asistenční systémy pro jízdu po silnicích. Forward Collision Mitigation (FCM) monitoruje prostor před vozidlem, všímá si jiných aut i chodců a pokud hrozí střet, tak upozorní řidiče, případně rovnou aktivuje brzdy. Systém Rear Cross Traffic Alert (RCTA) sleduje auta blížící se zboku během couvání. Nechybí ani monitorování mrtvého úhlu Blind Spot Warning (BSW with LCA) či automatické brzdění v případě, že řidič špatně zařadí. Pokud vůz stojí proti zdi a řidič omylem zařadí D a sešlápne plyn, auto okamžitě aktivuje brzdy. Systém Ultrasonic Misacceleration Mitigation System (UMS) funguje i v opačném směru, tedy při mylném zařazení zpátečky a snaze couvat proti zdi.
 
Konstruktéři vylepšili přední brzdy. Kotouče u nejtěžších verzí s 18“ koly mají větší průměr  a třmeny s většími pístky. Tlumiče na zadní nápravě jsou robustnější, což se projeví nejen na jízdních vlastnostech a komfortu, ale i na jejich trvanlivosti.
 
Model L200 je globálním modelem se strategickým významem. Vyrábí se v Thajsku a odtud se exportuje nejen do jihovýchodní Asie, ale i do Evropy, Afriky, Jižní Ameriky, na Střední východ i do Oceánie. Jen na japonském trhu byste ho hledali marně.
 
Po uvedení na thajský trh se modernizované L200 objeví i na dalších trzích regionu ASEAN, stejně tak jako v zemích Oceánie, Středního východu, Afriky a Latinské Ameriky. V budoucnu se bude prodávat ve 150 zemích po celém světě. Příchod modernizovaného Mitsubishi L200 na evropské trhy se očekává v průběhu léta 2019.