name | autoweek.cz

Nejnovější Tatra Phoenix Euro 6 2018

Nejnovější Tatra Phoenix Euro 6 2018

26.02.2018 | Vladimír Rybecký | Doprava

Od dubna zamíří ke svým zákazníkům další generace těžkých nákladních vozidel Tatra Phoenix Euro 6 2018. Jarní novinka nabídne zákazníkům ještě efektivnější řešení jejich dopravních úkolů.
Nová vozidla Tatra Phoenix Euro 6 2018 modelový rok 2018 jsou navenek podobná současným vozům. Na první pohled se liší vnějším barevným schématem kombinujícím barvu vozidla s matně a leskle černou čelní maskou kabiny. Z pohledu uplatnění nových konstrukčních řešení však jde o novou generaci přinášející zásadně vyšší přidanou hodnotu zákazníkům.
 
Tišší, výkonnější a zelenější
Nová vozidla Tatra Phoenix Euro 6 s označením 2018 jsou sofistikovanější, tišší, výkonnější, zákaznicky vstřícnější a mají vyšší užitečnou hmotnost.
 
Díky kompaktnějším rozměrům systému čištění výfukových plynů pomocí DPF, katalyzátoru a systému SCR vozidla disponují větším prostorem pro nástavbu a vyšší užitečnou hmotností při zachování celkové hmotnosti. Stejně důležitý je fakt, že vozy jsou vybaveny novými verzemi osvědčených motorů MX-11 a MX-13 s emisní specifikací Euro VIc, které jsou tišší, úspornější, „zelenější“ a přitom mají vyšší výkon.
 
Díky možnosti zástavby jedné z nejmodernějších automatizovaných převodových skříní Traxon v kombinaci s přídavnou převodovkou vlastní konstrukce a faktem, že 95 % produkce vozidel řady Tatra Phoenix Euro 6 je bez redukcí v nábojích kol, se nová vozidla mohou pochlubit rovněž nízkým koeficientem TCO, protože provozní náklady jsou u vozidla Tatra Phoenix Euro 6 2018 velmi příznivé.
 
Konstrukční novinky
Tatra Phoenix, projekt kombinující vlastní podvozek Tatra s tzv. „tatrováckou koncepcí“ s dodávanými komponentami prestižních zahraničních výrobců si rychle našel své místo. Jak dodavatelé, tak automobilka neustále vyvíjejí používané konstrukční skupiny. Proto Tatra nyní může využít obchodní smlouvu s nizozemskou automobilkou DAF a nabídnout zákazníkům špičková technická řešení.
 
Patří mezi ně nově odhlučněná kabina s novým barevným schématem interiéru. Změnami prošly veškeré ovládací spínače a displej pod volantem. Významně se změnila elektronická architektura vozidla, která dnes využívá kombinaci technologií LIN a CAN.
 
Motory prošly úpravou za účelem vylepšení nejen jejich hlukového projevu, ale především efektivity spalování pohonné směsi. Snížily se provozní otáčky motoru a zvýšil se točivý moment, jehož maximum je nyní k dispozici již od 900/min. Největší výkon motorů MX-11 a MX-13 vzrostl o 7 kW (10 k) až 14 kW (19 k) a točivý moment se zvýšil o 50 N.m až 200 N.m v závislosti na výkonové úrovni.
 
Z hlediska vlastní konstrukce a výroby Tatra došlo k podstatným změnám v souvislosti s možností vybavit vozidlo 10 t přední nápravou, zvedací zadní nápravou či řízenou zadní nápravou v souvislosti především s vícenápravovými vozy provedení 10x10 a návazných provedení. Významnou novinkou je též možnost osadit vozidla kotoučovými brzdami.
 
Vedle standardně montované šestnáctirychlostní přímo řazené převodovky je k dispozici také automatizovaná převodovka Traxon, nahrazující původní automatizovanou AS-Tronic. Jde výhradně o šestnáctistupňové provedení s vlastním řadicím softwarem, na jehož odladění vzhledem ke specifickému provozu v nejtěžším terénu, se podíleli pracovníci společnosti Tatra Trucks.