přesné doručení ve stejný den | Doprava | autoweek.cz

Přesné doručení ve stejný den

Přesné doručení ve stejný den

04.05.2020 | Rybecký Vladimír | Doprava

Liftago urychluje přechod firem do online prostředí. Větší i menší obchodníci si díky tomu mohou poradit v situaci, kdy jejich kapacity nestačí zvýšené poptávce po rozvozu jejich zboží, expresním doručování nebo hromadných zásilkách v přesný čas ve stejný nebo další den.
Zákazníci stále častěji preferují obchody s možností doručování zboží až domů. Svědčí o tom nárůst poptávky po standardní balíkové přepravě, stejně jako po doručování ve stejný den. Liftago zaznamenalo nárůst počtu převezených balíků z měsíce na měsíc z jednotek tisíc na desítky tisíc a objem dále roste.
 
Liftago, které svou službu pro doručování spustilo s partnery jako Alza nebo Shoptet, nyní vychází vstříc i e-shopům a firmám, které se do online prostředí teprve chystají. Ty mohou přes Liftago doručovat expresně nebo hromadně různými způsoby přes jednoduché tabulky závozů bez nutnosti systémového propojení. Jde o rychlé řešení, kterým Liftago vykrývá potřeby malých i velkých obchodníků. Doručuje pro ně vše od elektroniky, květin, potravin, drogerie po jídlo a další zboží na minuty přesně a v tentýž den. 
 
„Před krizí jsme si mysleli, že naplňovat naši vizi v oblasti doručování potrvá roky. Krize, která teprve začíná, nám podrazila načas nohy v taxících, ale logistiku paradoxně velmi urychlila. Hlásí se nám desítky firem každý týden, typicky špičky ve svých oborech. Díky Liftagu získávají podstatně rychlejší a přesnější službu doručování, které krásně doplňují jejich stávající možnosti. Lepší služby jim pomáhají v horších časech koncentrovat tržní poptávku na sebe a uspět,“ říká ředitel Liftaga Ondřej Krátký. Jeho společnost již rozvezla více než 20 000 balíčků a jejich počet strmě roste každý týden, stejně jako počet společností, které rozvoz využívají.
 
Menší firmy získaly možnost dál fungovat
Mladé spolumajitelky květinového ateliéru Jana a Markéta okamžitě spustily e-shop s možností doručování. Pro expresní rozvoz používají Liftago přes mobilní aplikaci nebo firemní web a pro hromadné závozy na druhý den závozové tabulky, které posílají do Liftaga e-mailem.
 
Rychlou reakci na aktuální situaci provedli i majitelé pražírny kávy Candycane. Během krize spustili vlastní e-shop aby doručovali praženou kávu přímo domů nebo do firem. Pro zásilky v rámci jednoho města nechtěli, aby zboží mířilo přes depo balíkového přepravce, a tak začali tyto zásilky posílat přímo přes Liftago a zboží se dostává k zákazníkům ve stejný den.
 
Největší hráči na trhu elektroniky využívají Liftago ve více městech
Tým Mobilní Pohotovosti implementoval expresní doručování do hodiny přes Liftago rovnou v osmi městech. Z rychlého doručení pak udělali konkurenční výhodu. Alza.cz původně začala Liftago využívat jen jako expresní doručení z jedné pobočky. Po dobrých zkušenostech však rozšířila spolupráci i na hromadné rozvozy z poboček ve více městech.
 
Flexibilní logistiku začlenil i přední hráč potravinového e-commerce Rohlík.cz. Ten využívá Liftago na posílení doručovacích kapacit a u nově spuštěné služby Rohlík Bistro, která nabízí chlazená jídla z předních restaurací, funguje výhradně přes Liftago v Praze i Brně. Rohlík Bistro odstartovalo v podstatě přes víkend a rychle si našlo mnoho zákazníků. Hromadné rozvozy v časových slotech využívá i gastro skupina Zátiší Group přes své Fresh & Tasty nebo síť obchodů s kvalitními potravinami Sklizeno.
 
Více než polovina e-shopů v ČR běží na platformě Shoptet. Pokud někdo chce přejít se svým obchodem nebo produkty do online prostředí, může vyzkoušet i bezplatnou verzi jejich produktu. Pro Shoptet vývojáři z Topmonks vytvořili doplněk, který umožňuje objednávat expresní přepravu přes Liftago. Shoptet s napojením na Liftago využívá například prodejce českých destilátů Lihovarek.cz, nebo obchod s exotickými plody Virunga.