name | autoweek.cz

Novinky u Mercedes-Benz Trucks Česká republika

Novinky u Mercedes-Benz Trucks Česká republika

26.02.2019 | Vladimír Rybecký | Doprava

Společnost Mercedes-Benz Trucks Česká republika informovala o plánech do roku 2019. Vloni po sedmnácté obsadila první pozici v počtu registrovaných nákladních vozidel nad 6 t celkové hmotnosti v České republice.
V roce 2018 bylo registrováno 1910 nákladních vozidel Mercedes-Benz, což znamená podíl na trhu 19,3 %. V Evropě drží Mercedes-Benz vedoucí pozici za rok 2018 s prodejem 76 450 vozidel, což znamenalo podíl na trhu 20,6 %.
 
Nejprodávanějším modelem je Actros. Na veletrhu IAA v září 2018 v Hannoveru byla představena jeho pátá generace s řadou technických novinek - palubním systémem vozidla nové generace, kamerovými zrcátky MirrorCam, novou generací prediktivního tempomatu PPC, asistentem autonomního řízení Active Drive Assist a pátou generací brzdového asistenčního systému Active Brake Assist 5.
 
Mercedes-Benz Trucks ČR při příležitosti nástupu nové generace pro zákazníky připravil dvě limitované edice Actrosu. Jedná se o Final Edition Actrosu 4. generace, jíž se loučí s úspěšným modelem, který přišel na trh v roce 2011. Final Edition je vozidlo v červené barvě s černě lakovanými doplňky a polepem. Do výbavy patří největší kabina GigaSpace, xenonové světlomety, automatická klimatizace, multimediální dotykové rádio a další prvky komfortní výbavy. Tato edice má 20 kusů.
 
Druhou edicí, která je již v prodeji, je Edition One, tedy první edice nové generace Actrosu, která přichází přímo z výrobního závodu a je limitována počtem 400 kusů a v ČR jich bude prodáno 10. Vozidlo obsahuje řadu prvků výbavy zaměřených na atraktivní vzhled i praktická výbava, jako například přídavná dálkové světlomety zabudované do sluneční clony vozu.
 
V České republice je velmi úspěšná telematika Daimler Trucks, systém FleetBoard. Zákazníci si tento systém objednávají do více než 70 % nově prodávaných vozidel, v čemž je FleetBoard v ČR nejúspěšnější na světě. Jeho aktuální inovace přináší přechod na cloudové ukládání dat a připravuje se nový systém aplikací pro využití ve flotilách FleetBoard ApStore. Palubní jednotka TruckDataCenter, která slouží k veškeré komunikaci vozidla s okolím, mimo jiné zajišťuje i provoz systému FleetBoard. V novém Actrosu bude systém FleetBoard obsažen a ovládán pomocí dotykového displeje na přístrojové desce.
 
S telematikou souvisí i služba Mercedes-Benz Uptime, která zákazníkům umožňuje mít vozidla trvale pod kontrolou v reálném čase. Systém automaticky upozorňuje na blížící se údržbu, případně automaticky plánuje termín v servisu. Dále je schopen vyhodnocovat možnost blížící se poruchy a zajistit opravu dříve, než k poruše dojde. V současné době je v ČR se službou Uptime provozováno téměř 600 vozidel a nejčastější upozornění, které systém zákazníkům doposavad posílal, se týká nesprávného zacházení s filtrem pevných částic, kdy řidič opakovaně odmítne automatickou regeneraci filtru a nedbá na varovná hlášení vozidla. Službu Uptime provozují všechny autorizované servisy Mercedes-Benz v ČR. Novinkou je dostupnost služby Uptime i pro Atego.
 
Již od roku 2001 je v nabídce značky vozidlo Econic NGT s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Je určeno především pro použití v komunálních službách. Nově v letošním roce přichází na trh Actros NGT - plynová verze dvou- a třínápravových šasi Actros pro použití s rozličnými druhy nástaveb. Vozidlo je osazeno osvědčeným motorem, který je použit i v Econicu NGT.
 
V roce 2018 byla několika zákazníkům v rámci pilotního projektu v Německu předána plně elektrická nákladní vozidla eActros, která již téměř rok jezdí v běžném provozu, kde sbírají zkušenosti pro plánovanou sériovou výrobu. V roce 2019 se plánuje výroba další série a zákazníci v Evropě budou mít možnost si tato vozidla pronajmout a otestovat. Problémem ale je malá dostupnost elektrické sítě s dostatečnou kapacitou pro dobíjení nákladních vozidel.
 
Sesterskou značkou lehkých nákladních vozidel, která též do ČR dováží Mercedes-Benz Trucks Česká republika, je Fuso. Model Canter je ve svém segmentu též lídrem trhu s podílem 30 %. Nejčastěji se prodává jako rozvážkové vozidlo se skříňovou nástavbou nebo jako nosič kontejnerů. Prvním sériově vyráběným elektrickým nákladním vozidlem je eCanter. Jedno z těchto vozidel bylo v říjnu 2018 úspěšně testováno při rozvozu piva Plzeňský Prazdroj po Praze.
 
Mercedes-Benz Tucks usilovně pracuje na budování nových servisů a rozšiřování kapacity těch stávajících. Je to nezbytným předpokladem pro zlepšování kvality služeb a zvyšování spokojenosti zákazníků. V roce 2018 byla více než zdvojnásobena kapacita servisu nákladních vozidel v Praze 5 - Stodůlkách. V brzké době se chystá otevření nového servisního centra nákladních vozidel Mercedes-Benz firmy Hošek Motor u nájezdu na dálnici D1 v Ostrovačicích u Brna.