name | autoweek.cz

Renault překvapil malou městskou dodávkou EZ-Flex

Renault překvapil malou městskou dodávkou EZ-Flex

18.04.2019 | Vladimír Rybecký | Doprava

Pařížské výstaviště Porte de Versailles, které mimochodem každý druhý rok hostí autosalon, bude v květnu plné spotřební elektroniky a moderních technologií. Na veletrhu Viva Technology nebude chybět ani automobilka Renault. Ve světové premiéře tam ukáže malou městskou dodávku EZ-Flex.

Délka 3860 mm, šířka 1650 mm, výška 1880 mm a průměr otáčení pod 9 m jasně ukazují, že hlavním působištěm Renaultu EZ-Flex budou ulice velkoměst. Objem nákladového prostoru je ale velký - 3 m3. Pohodlné nakládání těžkých předmětů zabezpečuje nakládací hrana ve výšce jen 760 mm. Nákladový prostor umožňuje různé konfigurace podle potřeb klientů.
 
Jedná se tedy o ideální vozidlo pro rozvážkové služby „last mile“. Jde o zajímavý doplněk městských rozvážkových vozidel představených vloni jako koncept EZ-Pro. Podle Renaultu by kombinace těchto dvou konceptů mohla být řešením dopravy zboží ve městech pro rok 2030, kdy bude 60 % obyvatel světa žít v městských aglomeracích.
 
Design je maximálně jednoduchý. Dvoumístná kabina využívá prvky známé z jiných vozů značky Renault. Pro zobrazení všech potřebných údajů slouží digitální přístrojový panel a centrální dotykový displej s navigací. Sedák sedadla spolujezdce můžete vyklopit vzhůru a vznikne tak dodatečný úložný prostor pro menší předměty.
 
Renault EZ-Flex má samozřejmě elektrický pohon. Dojezd na jedno nabití 150 km bez problémů postačí pro každodenní rozvoz zboží (průměrná vzdálenost ujetá městskými rozvážkovými automobily je 50 km). Elektrický pohon malé dodávce umožní přístup do bezemisních zón, kam se automobily se spalovacími motory nedostanou.
 
EZ- Flex není jen prototyp pro výstavu, který demonstruje schopnosti svých tvůrců. Renault plánuje výrobu deseti kusů, které na dva roky půjčí různým firmám, organizacím či samosprávám po Evropě. Podmínkou je, aby „nájemník“ umožnil nepřetržité sledování provozu vozidla.
 
Ta totiž budou vybavena několika snímači, které budou zaznamenávat polohu, rychlost jízdy, počet zastávek, zbývající dojezd, frekvenci použití jednotlivých dveří atd. Data budou automaticky odesílána do centrály Renaultu. Automobilka je následně využije při vývoji velkosériových užitkových vozidel určených primárně pro městský provoz.