name | autoweek.cz

Toyota a Hino vyvíjejí nákladní auto na vodík

Toyota a Hino vyvíjejí nákladní auto na vodík

25.03.2020 | Vladimír Rybecký | Doprava

Společnosti Toyota Motor a Hino Motors se dohodly na společném vývoji těžkého nákladního vozidla na vodíkové palivové články s dojezdem až 600 km. Vodík se ukazuje jako vhodné řešení pro nákladní dálkovou dopravu.
Připravované nákladní vozidlo vychází z modelu Hino Profia jehož podvozek bylo navržen pro optimální zástavbu palivových článků. Výzkum se zaměřuje na snižování hmotnosti vozidla, aby byla zajištěna dostatečná nosnost. Hnací ústrojí bude používat dvě sady palivových článků Toyota, které byly nově vyvinuty pro novou generaci osobního modelu Mirai.
 
Součástí pohonné jednotky bude systém řízení pohonu s využitím technologie pro těžká nákladní vozidla s hybridním pohonem od firmy Hino. Dojezd bude přibližně 600 km, což naplňuje potřeby užitkového vozidla.
 
Toyota a Hino spolupracují na vývoji technologií a rozšiřování i zdokonalování vozidel na palivové články už více než 15 let počínaje společnými poloprovozními zkouškami autobusu na palivové články. Společně též podniknou kroky k praktickému využívání vodíkového paliva prostřednictvím ověřovacích zkoušek.
 
Elektrifikace užitkových vozů si žádá optimální pohonná ústrojí, která zajistí nejen mimořádně ekologický provoz, ale i odpovídající praktičnost z hlediska dopravních společností, a to z hlediska dojezdu, nosnosti a dalších aspektů v závislosti na způsobu používání. Těžká nákladní vozidla slouží převážně k dálkové dopravě. Proto se od nich očekává dostatečný dojezd a nosnost, stejně tak jako možnost rychlého tankování paliva. Proto se pro ně jako vhodný systém bezemisního pohonu považuje pohon palivovými články na vodík s vyšší hustotou energie.