zpátky do budoucnosti: opel manta na elektrický proud | Tiskové zprávy | autoweek.cz

Zpátky do budoucnosti: Opel Manta na elektrický proud

Zpátky do budoucnosti: Opel Manta na elektrický proud

21.05.2021 | Global Press Agentur | Aktuality

Opel Manta, který před více než 50 lety začínal se zážehovým čtyřválcem, stojí dnes opět na startu. Díky modelu Manta postavil Opel první ElektroMOD ve své historii. Nový Opel Manta GSe ElektroMOD spojuje dva světy: klasický vzhled v kombinaci s moderní technologií.
„Manta, Manta“ byl název filmu z počátku 90. let o elegantním dvoudveřovém modelu Opel. To, co přichází nyní ale připomíná jiný filmový titul: „Zpět do budoucnosti.“ Protože se model z 20. století vrací, ovšem jako elektromobil. A budoucnost značky Opel je elektrická, protože v Rüsselsheimu nyní elektrifikují jeden model za druhým.
 
„Manta GSe působivě ukazuje nadšení, s jakým v Opelu stavíme auta. Spojuje naši velkou tradici s dnešní touhou po mobilitě bez emisí pro udržitelnou budoucnost, o níž se vyplatí usilovat,“ říká šéf nového Opelu Michael Lohscheller o neoklasice z Rüsselsheimu.
 
Nyní tedy čtyřválec pod typickou černě lakovanou kapotou ustupuje elektromotoru s výkonem 108 kW (147 k). Písmeno „e“ v označení GSe nyní místo vstřikování (Einspritzung) znamená elektrifikaci. Díky tomu je nové GSe nejvýkonnější Manta A, jakou Opel vyrobil.
 
V letech 1974 a 1975 byla Manta GT/E nejvýkonnějším modelem první generace s výkonem 77 kW (105 k). U elektrické manty 2021 má řidič k dispozici také maximální točivý moment 255 N.m. Nyní si řidič může vybrat, zda chce ručně řadit původní čtyřrychlostní převodovku nebo jednoduše zařadit čtvrtý rychlostní stupeň a poté nechat řadit automaticky. Bez ohledu na to, jak se rozhodne, je točivý moment vždy směrován na zadní kola.
 
Lithio-ionový akumulátor má kapacitu 31 kWh a umožňuje tak dojezd kolem 200 km. Stejně jako standardní Corsa-e nebo Mokka-e dokáže Manta GSe také rekuperovat energii při brzdění. Pravidelné nabíjení probíhá pomocí palubní nabíječky o výkonu 9 kW pro jednofázový a třífázový střídavý proud. Plné nabití akumulátoru Manta trvá necelé čtyři hodiny.

  • Zpátky do budoucnosti: Opel Manta na elektrický proud
  • Zpátky do budoucnosti: Opel Manta na elektrický proud
  • Zpátky do budoucnosti: Opel Manta na elektrický proud
  • Zpátky do budoucnosti: Opel Manta na elektrický proud
  • Zpátky do budoucnosti: Opel Manta na elektrický proud