volkswagen představil id.5 a id.5 gtx | Aktuality | autoweek.cz

Volkswagen představil ID.5 a ID.5 GTX

Volkswagen představil ID.5 a ID.5 GTX

04.11.2021 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Volkswagen představil verze kupé odvozené z elektrického SUV ID.4. Nový ID.5 se bude dodávat s pohonem zadních i všech kol, ale výhradně s velkým 77 kWh akumulátorem. Díky lepší aerodynamice profile střechy se jeho dojezd poněkud prodloužil.
První elektricky poháněné SUV kupé značky Volkswagen vychází, stejně jako všechny modely ID., z modulární platformy pro elektromobily MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten) koncernu Volkswagen. Vzhledově ID.5 nepřináší nic nového. Až po střední sloupek je ve shodě s ID.4 a design zádi už naznačovaly četné koncepty. Naposledy Volkswagen ukázal téměř produkční verzi ID.5 GTX s jen minimální kamufláží během veletrhu IAA v Mnichově.
 
ID.5 má nejen stejný rozvor náprav jako ID.4  (277 cm), ale je i je stejně dlouhý (460 cm) a široký (185 cm), ale s 161 cm je SUV kupé o 3 cm nižší. Zavazadlový prostor má objem 549 l. Jiný profil zadní části navíc přináší nižší hodnotu cX = 0,26 místo 0,28 u ID.4, resp. 0,27 u verze GTX místo 0,29. Zatímco u ID.4 GTX Volkswagen uvádí dojezd 480 km, u ID.5 GTX je to 490 km. Stejně jako u ID.4 je dojezd verze Pro Performance 520 km.
 
ID.5 se bude dodávat výhradně s akumulátorem Pro, tedy s kapacitou 77 kWh v kombinaci s už známým trakčním motorem 150 kW vzadu (prodejní označení Pro Performance) nebo jako ID.5 GTX s přídavným asynchronním motorem na přední nápravě, pohonem všech kol a systémovým výkonem 225 kW. Novinkou v ID.5 je verze Pro s elektromotorem na zadní nápravě o výkonu 128 kW.
 
Manažer jízdní dynamiky (Vehicle Dynamics Manager) je síťově propojený s ostatními důležitými regulačními systémy a v modelu ID.5 GTX je integrován do funkce ovládání všech kol.
 
Novinkou je stejnosměrné nabíjení s maximálním výkonem 135 kW místo 125 kW, přičemž mnohem důležitější je plošší charakteristika nabíjení, což znamená, že výkon s vyšší úrovní nabití tolik neklesá. Celkem má proces nabíjení z 5 na 80 % trvat 29 minut místo 38 minut. Podle WLTP to odpovídá dojezdu až 390 km. Nabíječka na střídavý proud s 11 kW zůstává beze změny.
 
ID.5 se dodává s novým softwarem ID. 3.0, který bude nainstalován do stávajících vozidel prostřednictvím aktualizace Over-the-Air (OTA). Mimo jiné by to mělo zlepšit hlasové ovládání a především zrychlit. Aktualizace také obsahuje další funkce: Travel Assist je nyní schopen asistované změny jízdního pruhu. Parkovací asistent Plus má paměťovou funkci, což znamená, že ID.5 může po jediném zaučení zaparkovat doma v garáži vždy na stejné pozici.
 
Dodávky nového SUV kupé z továrny ve Cvikově, kde se vyrábějí i ID.3 a ID.4, mají začít na jaře 2022.

  • Volkswagen představil ID.5 a ID.5 GTX
  • Volkswagen představil ID.5 a ID.5 GTX
  • Volkswagen představil ID.5 a ID.5 GTX
  • Volkswagen představil ID.5 a ID.5 GTX
  • Volkswagen představil ID.5 a ID.5 GTX
  • Volkswagen představil ID.5 a ID.5 GTX
  • Volkswagen představil ID.5 a ID.5 GTX
  • Volkswagen představil ID.5 a ID.5 GTX
  • Volkswagen představil ID.5 a ID.5 GTX
  • Volkswagen představil ID.5 a ID.5 GTX