ocenění Ökoglobe pro basf | Trendy | autoweek.cz

 Ocenění ÖkoGlobe pro BASF

Ocenění ÖkoGlobe pro BASF

05.11.2010 | Matějka Antonín | Trendy

Společnost BASF obdržela mezinárodní ekologické ocenění ÖkoGlobe za svá energeticky úsporná automobilová řešení, která se stala součástí vývoje koncepčního vozu Hyundai i-flow.

Toto ocenění, které je pod záštitou univerzity v Duisburg-Essen v čele s odborníkem na automobilový průmysl, Prof. Ferdinandem Dudenhöfferem, se uděluje za přínos v oblasti vývoje průlomových konceptů, inovací, výrobků a výrobních postupů v  dopravě. Společnost BASF obdržela v letošním roce cenu za třetí místo v kategorii „inovace dodavatelů“ pro její přínos ve vývoji koncepčního vozu i-flow. BASF navrhl i-flow ve spolupráci s korejskou automobilkou Hyundai, se kterou koncept letos v březnu představil na Mezinárodním autosalonu v Ženevě. První ročník udělování cen ÖkoGlobe se uskutečnil v roce 2007 a už v roce 2010 zaznamenal rekordní účast s více než 100 přihlášenými projekty.

Výsledkem několika jednotlivých řešení je skutečnost, že hodnota uhlíkových emisí modelu i-flow je pouhých 85 g/km. Tyto hodnoty jsou hluboko pod zdokumentovanými hladinami u podobných konvenčních vozů. Inovace z dílny BASF mají zásluhu na téměř půlce z těchto snížených hodnot. Dr. Wolfgang Halme, vedoucí divize BASF pro vysoce účinné polymery, u této příležitosti uvedl: „Koncept i-flow je působivým důkazem toho jak chemický průmysl hraje důležitou roli ve vývoji ekologičtějších automobilů budoucnosti. BASF je vedoucím dodavatelem chemického průmyslu pro automobilový sektor a pomáhá výrobcům, aby dosáhli svých cílů pro udržitelný rozvoj.

Energetická koncepce modelu i-flow je působivý příklad použití nejmodernější technologie. Moderní vznětový motor je zapouzdřen v pevném izolačním pěnovém systému, který chrání jak motor, tak i životní prostředí. Nový katalyzátor od společnosti BASF také kombinuje 4 technologie, jež snižují hladinu emisí, do pouhých dvou součástí. Koncepce rámu sedadla modelu i-flow ukazuje, jak lehké stavební materiály mohou pomoci šetřit zdroje. Řada infračervených-transparentních a infračerveně-odrážejících pigmentů v interiéru vozu přispívají k chladnějšímu plastovému povrchu přístrojové desky, sedadel a středové konzole.

 

BASF také zkoumá a vyvíjí produkty, které zaručí udržitelnou budoucnost pro dopravu:

  • Ve spolupráci s partnery z různých odvětví vyvíjí BASF také inovativní koncepty baterií s vyšším výkonem pro auta na elektrický pohon. Přístup společnosti BASF se zaměřuje na vývoj řady inovativních katodových materiálů pro nový typ lithium-iontových baterií. Cílem je dosáhnout 2- až 5-krát vyšší hustoty energie než u konvenčních baterií.
  • V další spolupráci s partnery z průmyslu se BASF pokouší vyvinout technologii sluneční baterie, která by pracovala na bázi organických článků a mohla být zabudována přímo do vozidla. O tloušťce jen několika málo nanometrů, organické solární články jsou lepší než jejich anorganické protějšky v tom, že jsou flexibilní, lehké a tenké jako průhledné fólie. Navíc mají potenciál k tomu, aby se vyráběli za nižší náklady než tradiční sluneční baterie na bázi křemíku.