name | autoweek.cz

Chevrolet posílil své postavení

Chevrolet posílil své postavení

22.01.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Chevrolet prodal v roce 2010 ve více než 130 zemích přes 4,26 milionu aut. Třetina z tohoto množství směřovala na rozvíjející se trhy zemí BRIC. Model Cruze, který získal ocenění AutoBest 2010, překonal hranici půl milionu prodaných vozů.

Chevrolet se stal jedinou z pětice nejprodávanějších značek světa, které se podařilo v roce 2010 celosvětově zvýšit tržní podíl, a to o 0,35 % na 5,8 %. Základ úspěchu Cheroletu spočíval především ve zvýšení objemu prodeje na rychle se rozvíjejících trzích zemí označovaných jako BRIC, tedy Brazílie, Ruska, Indie a Číny. Jen v těchto čtyřech zemích Chevrolet prodal 33 % své produkce, což představovalo zvýšení o 2 %.

V Brazílii Chevrolet už po páté v řadě dosáhl zvýšení prodeje a dosáhl historického rekordu 657 697 prodaných vozů. V Rusku bylo prodáno 116 233 Chevroletů oproti 104 398 vozům v roce 2009. Důležitou roli při prodeji v Rusku stále hraje model Niva, vyráběný automobilkou AutoVAZ. Jeho výroba v roce 2010 opět vzrostla o 60 % na 36 996 kusů. V Indii byla poprvé překročena hranice 100 000 prodaných aut. Po meziročním zvýšení prodeje o 60 % tam bylo prodáno 110 350 Chevroletů.

Největšího skoku ale bylo dosaženo v Číně - meziroční zvýšení prodeje o 63 % znamenalo prodej 543 700 aut. Na tomto množství se podílel nový model Cruze počtem 190 000 vozů a nový malý model Sail, což je malý sedan na bázi starší generace Opelu Corsa, se 125 000 kusy.

Potenciál růstu Chevroletu umocňuje skutečnost, že na osmi z deseti nejdůležitějších trhů světa vykázalo výrazný růst - Brazílie, Čína, Uzbekistán, Mexiko, Rusko, Indie, Argentina a Kolumbie. Spolu s USA a Kanadou to je desítka zemí představujících 85 % prodeje Chevroletu na světě.

V Evropě, které už jsme se věnovali podrobněji, Chevrolet zvýšil tržní podíl ve 21 zemích a dosáhl dosud nejvyššího celkového podílu na trhu 2,5 %. Prodejem 477 000 vozů dosáhl meziročního zvýšení o 12 %.

Na svém nejdůležitějším trhu ve Spojených státech se Chevrolet podílel ze 70 % na celkovém prodeji koncernu GM. Zvýšení objemu prodeje proti roku 2009 o 16 % znamenalo dosažení 1,57 milionu prodaných Chevroletů.

Zatímco nejvíce se v souvislosti se Chevroletem v roce 2010 mluvilo o modelu Volt s pohonem elektromotorem a pomocným spalovacím motorem zvyšujícím jeho dojezd, nejdůležitější modely z hlediska objemu prodeje byly úplně jiné. Jednalo se především o model Cruze, uvedený v polovině roku 2009, který se po zisku ocenění AutoBest 2010 stal nejprodávanějším osobním autem značky. Vzhledem k jeho uvedení na severoamerický trh až ve čtvrtém čtvrtletí 2010 lze očekávat další zvýšení proti 334 976 vozům prodaným v roce 2010, zvláště když nabídku v Evropě rozšíří ještě pětidveřový hatchback. Z hlediska objemu prodeje nepodstatným, ale pro příznivce značky důležitým bylo i to, že model Camaro poprvé od roku 1985 předčil v objemu prodeje odvěkého rivala Ford Mustang.

Rok 2011 je pro Chevrolet obzvláště významným, protože si letos tato značka připomene 100 let své existence. Založili ji v listopadu 1911 závodník Louis Chevrolet a William C. Durant. Durant v roce 1908 založil koncern General Motors, ale roku 1910 jej musel opustit. Od roku 1917 je Chevrolet součástí GM.

Nejprodávanější Chevrolety na světě:

1. Silverado, velký pick-up 435 269 vozů

2. Cruze, kompaktní sedan 334 976 vozů

3. Aveo, malý vůz 322 234 vozů

4. Malibu, střední sedan 221 550 vozů

5. Impala, velký sedan 183 551 vozů