name | autoweek.cz

Internetové obchodování s ojetými vozy Carvago

Internetové obchodování s ojetými vozy Carvago

02.05.2019 | | Tiskové zprávy

Český startup Carvago vsadil na internetové obchodování s ojetými vozy. K úspěchu ho mají dovést velká data, know-how zakladatelů i desítky milionů od prvního velkého investora.
Zatímco běžné bankovní služby či nákupy elektroniky už se z velké části přesunuly na internet, trh s automobily stále zůstává doménou tradičních prodejců. Změnit to chce nový český startup Carvago, jehož ambicí je zařadit se mezi silné hráče na trhu s ojetými automobily v Evropě.
 
Projekt B2B platformy pro prodejce ojetin, za nímž stojí zakladatel internetového obchodu s potravinami Košík.cz Jakub Šulta a bývalý vrcholový manažer koncernu Volkswagen a společnosti ŠkoFin Jan Kranát, už si připsal první úspěch. Jeho mateřský holding European Automotive Group (EAG) získal na rozvoj podnikání v oblasti trhu s automobily desítky milionů korun od investiční skupiny Portiva.
 
Klíčem k úspěchu v konkurenci platforem jako jsou Mobile.de a Auto1.com, jsou pro Carvago moderní technologie. Ty umožňují nepřetržitě získávat reálné údaje o milionech ojetých vozidel na evropském trhu. Následuje analýza tzv. „velkých“ dat, která probíhá v řádu sekund. Díky tomu Carvago dokáže rychle a přesně vyhodnotit prodejní potenciál každého vozu v jednotlivých zemích. Následuje cílená nabídka konkrétních automobilů jednotlivým dealerům, fyzickou dodávku vozidel pak provádí mezinárodní společnost Gefco.
 
„Trh s ojetými automobily je z mého pohledu obrovskou příležitostí, protože mu chybí on-line kompetence, kterou mu jsme nyní schopni dodat. Podle spoluzakladatele Jana Kranáta trh postrádá zastřešující subjekt, takže jsme spojili síly a věříme, že vybudujeme ekosystém, jehož synergie budou hnát celý byznys dopředu,“ říká Jakub Šulta, jenž stejně jako Kranát drží v EAG podíl 25 %.
 
Carvago má být jedním ze základních stavebních kamenů většího řetězce. Ten v rámci holdingu EAG pokryje celý proces od výkupu přes financování a pojištění až po dodání ojetého automobilu prodejcům vozů či koncovým zákazníkům. Vedle toho bude také schopen poskytovat cenná data dalším účastníkům trhu, jako jsou například pojišťovny nebo banky.
 
Investiční skupina Portiva, jež má v EAG 50% podíl, plánuje jednotlivé články do řetězce přidávat postupně. Celkem má na akvizice v rámci holdingu v tuto chvíli připraveny nižší stovky milionů korun.