name | autoweek.cz

Nissan Qashqai symbolem nové éry

Nissan Qashqai symbolem nové éry

08.06.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nový dovozce značky Nissan poprvé představil nový tým současně s uvedením nové generace klíčového modelu Qashqai na český trh. Novinka je lehčí a přináší mnohé technické inovace. Současně zachovává tradiční přednosti tohoto evropského bestselleru značky.
Nissan Qashqai ve své první generaci v roce 2007 rozhýbal evropské trhy jako jeden z prvních kompaktních crossoverů/SUV. Ve druhé generaci se zařadil mezi nejprodávanější vozy v Evropě. O jeho oblibě svědčí i to, že se může pochlubit nejvyšší mírou loajality mezi kupujícími v tomto rychle se rozvíjejícím segmentu - 32 %.  Celkově už se prodalo pět milionů vozů obou generací, z toho tři miliony v Evropě.
 
Je logické, že třetí generace nepřináší žádnou revoluční proměnu designu, ale jeho evoluci akceptující nejmodernější techniku, především Full LED světlomety (včetně možnosti volby adaptivních se 12 segmenty). Vývoj nové generace měl na starosti tým Nissan Technical Center Europe se sídlem v Cranfieldu,), zatímco design navrhlo studio Nissan Design Europe se sídlem v Londýně.
 
Nový Qashqai jen mírně narostl co do velikosti (rozvor náprav o 19 mm na 2665 mm a celková délka o 31 mm na 4425 mm), ale významně zlepšil využití obestavěného prostoru zvětšením prostoru pro cestující na zadních sedadlech a především nárůstem objemu zavazadlového prostoru o 31 l na 461 l, přičemž při využití prostoru pod jeho podlahou to je dokonce 504 l.
 
Nová generace přijíždí na nové platformě - modernizované alianční CMF-C, umožňující použití mild hybridních pohonných jednotek a nové technologie pohonu ePower. Nová platforma při vyšší tuhosti současně přispěla k výraznému snížení hmotnosti o 63 kg, na čemž se podílí i rozsáhlé použití hliníku (kapota, dveře a přední blatníky) a kompozitních materiálů. Další předností nové platformy je možnost použití kol o rozměru až 20“.
 
V nabídce je v současné době pouze osvědčený zážehový motor 1,3 DIG-T, který prošel modernizací a je doplněn mild-hybridní technologií ALiS pracující se standardním okruhem 12 V, který je podstatně lehčí a levnější než verze se 48 V. V nabídce jsou dvě výkonové verze 103 kW (138 k) a 116 kW (156 k). Základní kombinací je šestirychlostní přímo řazená převodovka. Pro výkonnější verzi je připravena i zcela nová je převodovka CVT X-Tronic, stejně jako inteligentní systém pohonu všech kol, u něhož byla elektromagnetická spojka nahrazena přímou spojkou umožňující rychlejší reakci. V kombinaci s pohonem všech kol má Qashqai vzadu víceprvkovou nápravu, jinak je to klasická vlečená náprava. Verze s pohonem všech kol, stejně jako varianta s technologií ePower přijdou do prodeje později v tomto roce resp. na jaře 2022.
 
Vylepšený asistenční systém Pro Pilot je propojen se systémem konektivity, takže může využívat data z navigace Navi-link. Standardní výbavou je inteligentní tempomat. Informační systém sestává z 12,5“ přístrojového panelu umožňujícího individuální uspořádání, doplněného o mimořádně velký 10,8“ projekční head-up displej, a centrální 9“ displej.
 
První auta k českým zákazníkům dorazí z anglického Sunderlandu na podzim. Základní cena za verzi Visia Mild-hybrid byla stanovena na 539 000 Kč.