name | autoweek.cz

Citroën oživuje C5 Aircross

Citroën oživuje C5 Aircross

14.01.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Velký crossover C5 Aircross přichází s přepracovanou přední částí a novým světelným podpisem na zádi. Citroën spolu s modernizací vzhledu vůz vybavil novými pohodlnějšími sedadly.
Po čtyřech letech a 260 000 prodaných exemplářích Citroën uvádí modernizovaný C5 Aircross, který se změnami vymyká běžnému faceliftu. Zakřivené tvary předchozího Aircrossu ustupují výraznějším a plynulejším liniím. Ty pomáhají vizuálně rozšířit přední část, kterou zdobí reinterpretace loga značky v černém laku s chromovaným lemováním. Ta postupně přechází do LED světel pro denní svícení. Stejně jako na přední části vozidla mají nový trojrozměrný světelný podpis přepracované zadní LED svítilny. Tvar jejich krytu byl přepracován pro lepší aerodynamiku.
 
Francouzský crossover, postavený na platformě PSA EMP2, je vybaven druhou generací sedadel Citroën Advanced Comfort, která jsou již k dispozici v modelech C4 a C5 X. Sedáky tvoří pěna s vysokou hustotou v jádru a dalších 15 mm ze silné pěnové vrstvy doplněné speciální konstrukcí. Pro další zvýšení komfortu přední sedadla kromě vyhřívání nabízejí také masážní funkci.
 
V interiéru je nyní 10“ dotykový displej (dosud to bylo 8“), který má zlepšit ergonomii tím, že nabízí přímý přístup k ovládání klimatizace a lepší čitelnost. Není ale vybaven novým operačním systémem, který byl uveden u nových modelů. Přepracována a vizuálně upravena byla také středová konzole díky novému voliči převodovky e-Toggle. Digitální přístrojový panel 12,3“ se nezměnil.
 
Vůz dlouhý 450 cm (rozvor náprav 273 cm) má zavazadlový prostor se základním objemem 580 l/ 1630 l resp. 460 l u plug-in hybridní verze. Lze jej výrazně zvětšit díky třem samostatně pohyblivým, sklopným a vyjmutelným zadním sedadlům, což je v tomto segmentu unikátní.
 
Otevření objednávek v České republice je plánováno na 1. března 2022. K prodejcům se C5 Aircross dostane začátkem léta. Stejně jako dosud přichází se zážehovým tříválcem 1,2 l PureTech 130/96 kW, turbodieselem Blue HDi 130/96 kW a jako plug-in hybrid 225/165 kW, jenž ve Francii už představuje 37 % prodeje a v celé Evropě 30 %. Vyrábí se ve Francii v Rennes.