name | autoweek.cz

Peugeot 408: atraktivní fastback místo SUV

Peugeot 408: atraktivní fastback místo SUV

23.06.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nový Peugeot 408 je na první pohled fastback s dynamickým profilem, ovšem v mnoha ohledech vybočuje z řady a je těžké jej zařadit do zaběhnutých segmentů.
Peugeot vytvořil nový typ auta a není to tentokrát SUV. S 408 přináší svůj první fastback na pomezí kupé a kombi se světlou výškou 190 mm. S délkou 469 cm, velmi dlouhým rozvorem náprav 279 cm a obřími 20“ koly je na pomezí segmentu kompaktních aut a střední třídy, tedy mezi modely 308 SW a 508 SW. Má ovšem mnohem sportovnější vzhled než tyto dva modely. V zádi ukrývá zavazadlový prostor s velkorysým objemem 536 l, který lze sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit na 1611 l.
 
V interiéru samozřejmě najdeme nejnovější generaci i-Cockpitu s malým, nízko posazeným volantem obsahujícím ovládací prvky multimédií a některých asistenčních systémů. Počínaje výbavovým stupněm Allure bude k dispozici digitální přístrojový štít s 10“ digitálním displejem, který je ve vrcholné verzi GT k dispozici také v 3D podobě. Centrální multimediální HD dotykový displej má také velikost 10“ a lze jej libovolně konfigurovat i ovládat jako tablet pomocí gest. Kromě toho samozřejmě jsou opět k dispozici i klávesy, ​​tzv. i-toggles, které jsou uspořádány jako otevřená kniha. Prostřednictvím těchto dotykových tlačítek lze přímo vyvolat nastavení klimatizace, rádia, telefonu nebo uloženou aplikaci.
 
Ergonomicky přívětivá sedadla AGR nabízejí vzduchovou masáž s pěti programy. Rozvor 279 cm vytváří spoustu místa, takže 408 by měl být „nejprostornější Peugeot pro cestující na zadních sedadlech“. Inženýři kladli velký důraz na konektivitu s infotainmentem Peugeot i-Connect Advanced. Přes Bluetooth lze bezdrátově integrovat do informačního a zábavního systému dva chytré telefony.
 
Mezi 30 asistenty řízení, podporovanými šesti kamerami a 9 radary, patří i adaptivní tempomat s funkcí stop-and-go, systém Night Vision, asistent mrtvého úhlu s dosahem 75 m a Rear Traffic Alert, který upozorňuje na možné nebezpečí při couvání.
 
Peugeot 408 vychází z verze platformy EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout jakoukoliv pohonnou jednotku včetně plně elektrického pohonu. Nabídka motorů zahrnuje dvě známé plug-in hybridní verze s výkony 132 kW (180 k) a 165 kW (225 k), každá spojená s elektromotorem o výkonu 81 kW. Obě vozidla s pohonem předních kol disponují 12,4 kWh akumulátorem. V nabídce je stále ještě i čistě spalovací motor - základní verze je poháněna zážehovým tříválcem PureTech 1,2 l/96 kW (130 k). Všechny motory jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8.
 
Plně elektrická verze a verze s mild hybridem budou následovat o několik měsíců později.
 
Všechny verze lze objednávat od podzimu, ale na trh přijdou až začátkem příštího roku. Nový model se bude nejprve vyrábět ve francouzském závodě v Mylhúzách pro evropský trh a krátce poté v závodě Čcheng-tu (Chengdu) pro Čínu.