name | autoweek.cz

Honda Civic Type R 2017

Honda Civic Type R 2017

25.08.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nová generace Hondy Civic Type R byla navržena tak, aby v segmentu sportovních hatchbacků nabízela atraktivní jízdní zážitek. Jeho vývoj probíhal souběžně s novou generací standardního hatchbacku Civic.
Civic Type R byl od základu nově zkonstruován. Dynamiku podvozku s pohonem přední nápravy doplňuje agresivní design a propracovaná aerodynamika. Zavěšení přední nápravy s oddělenou těhlicí snižuje přenos točivého momentu do řízení při akceleraci a zvyšuje pocit stability při prudkém zatáčení. Nové víceprvkové zavěšení zadních kol zvyšuje jízdní pohodlí a stabilitu při vysoké rychlosti.
 
Civic Type R je vybaven přepracovaným systémem tříkomorových adaptivních tlumičů. Type R nabízí nový výběr jízdních režimů - výchozí Sport a závodní +R nově doplňuje Comfort. Všechny podle potřeby přizpůsobují odezvu pérování, charakteristiku řízení a vozu.
 
Novinkou u Type R je dvoupastorkový elektrický posilovač řízení EPS s proměnlivým účinkem. Využívá podobný systém jako standardní Civic, ale optimalizuje proměnný účinek pro zajištění bezprostřednějšího pocitu ve vysoké rychlosti. Přední kola jsou vybavena speciálně vyvinutými brzdami Brembo se čtyřpístkovými třmeny a kotouči 350 mm s vnitřním chlazením, na zadní nápravě jsou plné 305 mm kotouče.
 
Elektronický stabilizační systém se systém AHA (Agile Handling Assist) byl speciálně přizpůsoben novému modelu Civic Type R, včetně provozních parametrů pro režim jízdy +R, který je určen pro závodní okruh.
 
Maximální výkon motoru 2,0 VTEC Turbo je 235 kW (320 k) při 6500/min a maximální točivý moment 400 N.m je k dispozici v rozsahu mezi 2500 a 4500/min. Technologie Honda VTEC (Variable Timing and Lift Electronic Control) a Dual-VTC (Dual-Variable Timing Control) poskytují specifické výhody v konfiguraci s jednokanálovým turbodmychadlem. VTEC mění zdvih výfukového ventilu pro omezení zpoždění nástupu turbodmychadla zvýšením tlaku výfukových plynů při nižších otáčkách a pro vysoký výkon ve vyšších otáčkách. Dual-VTC umožňuje částečné překrývání otevírání ventilů. Přesným řízením časování v širokém rozsahu otáček se zvyšuje schopnost odezvy a hospodárnost. Pro další zvýšení citlivosti je součástí systému přeplňování elektronická klapka regulace obtoku výfukových plynů, která oproti běžné klapce nabízí větší přesnost řízení plnicího tlaku.
 
Převodovka je šestirychlostní přímo řazená. Diferenciál s omezeným prokluzem LSD podporuje záběrové schopnosti i při ostrém průjezdu zatáčkami. Civic Type R zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,7 s a dosahuje maximální rychlost 272 km/h.
 
Celková délka Type R je 4557 mm a rozvor náprav 2699 mm. Zavazadlový prostor má objem 420 l, se sklopenými sedadly 1209 l.
 
Výroba Type R bude zahájena v létě 2017 v závodě HUM (Honda of the UK Manufacturing) v britském Swindonu, který je hlavním globálním výrobním závodem 10. generace hatchbacku Civic. Základní cena pro Civic Type R 2,0 VTEC Turbo je 929 900 Kč vč. DPH.