name | autoweek.cz
Bernská zkušebna se distancuje od tvrzení DUH
11.11.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Představitelé vysoké školy z Bernu AFHB se distancovali od tvrzení německé organizace pro životní prostředí DUH (Deutsche Umwelthilfe), že Opel Zafira při měření ve zkušebně této university vykázal nadměrné emise oxidů dusíku (NOx).
Německá organizace pro ochranu životního prostředí DUH koncem října uvedla, že při měření emisí výfukových plynů vozu Opel Zafira 1,6 CDTi, uskutečněných ve zkušebně bernské vysoké školy AFHB, bylo zjištěno překročení povolených limitů emisí oxidů dusíku daných standardem Euro 6 v určitých jízdních situacích až 17x. Automobilka Opel toto obvinění okamžitě odmítla jako nepravdivé a nepodložené přesnými výsledky měření. Její obhajobu potvrdil i TÜV Hessen.
Profesor Jan Czerwinski z Fakulty aplikovaných věd v oblasti technologie a počítačové vědy (BFH) bernské univerzity v dopise zaslaném německé tiskové agentuře DPA napsal, že DUH uvádí fakta neúplně a zkresleně. Testovací program byl plně řízen pracovníky DUH a nikoliv odborníky AFHB.
Spolkový vedoucí DUH Jürgen Resch krátce před tím napadl automobilku Opel a organizaci TÜV Hessen, že dosud nezveřejnily výsledky jejich měření. Následně obvinil německý Úřad pro motorovou dopravu KBA a Spolkové ministerstvo dopravy, že neprojevují zájem o zjištění DUH.
Podle Czerwinskiho by bylo potřeba dalších měření na různých dynamometrech s více vozidly, aby bylo možné činit všeobecné závěry: „Výsledky testu mohou být chybně interpretovány. Kdo může vědět, zda by se i jiná vozidla chovala stejně?“
Profesor Jan Czerwinski z Fakulty aplikovaných věd v oblasti technologie a počítačové vědy (BFH) bernské univerzity v dopise zaslaném německé tiskové agentuře DPA napsal, že DUH uvádí fakta neúplně a zkresleně. Testovací program byl plně řízen pracovníky DUH a nikoliv odborníky AFHB.
Spolkový vedoucí DUH Jürgen Resch krátce před tím napadl automobilku Opel a organizaci TÜV Hessen, že dosud nezveřejnily výsledky jejich měření. Následně obvinil německý Úřad pro motorovou dopravu KBA a Spolkové ministerstvo dopravy, že neprojevují zájem o zjištění DUH.
Podle Czerwinskiho by bylo potřeba dalších měření na různých dynamometrech s více vozidly, aby bylo možné činit všeobecné závěry: „Výsledky testu mohou být chybně interpretovány. Kdo může vědět, zda by se i jiná vozidla chovala stejně?“
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz