name | autoweek.cz

Camaro Gen 6 se představilo

Camaro Gen 6 se představilo

18.05.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Na velkolepé akci v Detroitu Chevrolet představil 1000 fanouškům novou generaci sportovního vozu Camaro. Stejně jako úspěšný model 5. generace se i Camaro Gen 6 svými tvary hlásí k první generaci z konce 60. let. Je to ale úplně jiné auto - nejen atraktivní, ale i technicky na výši.
Odkaz na 5. generaci
Na první pohled je patrné, že GM u nového Camara spoléhá na pokračování úspěchu stávající generace uvedené v roce 2009. Tehdy byl tento model vytažen po sedmi letech ze záhrobí pod dojmem úspěchu podobně reinkarnovaného vozu Dodge Charger. Pro velké sportovní auto tehdy nemohlo být horší načasování - v době vrcholící hospodářské krize. Také proto nebylo po dva roky zcela jasné, zda vedení GM nakonec tento program nezastaví ještě před jeho představením. Podobně ale na tom tehdy byl i Mustang. Pár měsíců náskoku a nadšené přijetí Chargeru nakonec vedení GM i Fordu přesvědčilo. Obě legendy se vrátily a odměnily se za to oblibou u zákazníků.
 
Camaro Gen 5 znamenalo okamžitý úspěch. Poprvé od roku 1985 se Camara okamžitě prodalo více než Mustangu a tato nadvláda trvala celých šest let až do loňského roku. Nejvíc bylo dodáno 88 249 vozů v roce 2011. Letos už ale vloni představená nová generace Mustangu v tomto prestižním souboji jednoznačně kraluje.
 
Pro GM je sice důležité předstihnout s Camarem Mustang, ale mnohem důležitější je skutečnost, že plných 63 % kupujících tohoto modelu přichází od jiných značek. Boj se tedy nevede ani tak o příznivce Muscle Cars ze staré školy, ale o mladíky dosud jezdící s auty jako jsou Honda Civic SI nebo Hyundai Genesis Coupé.
 
Technické inovace
Chevrolet proti svému arcirivalovi vysílá novou generaci modelu Camaro s několika přednostmi. Tou hlavní je uchování základních linií odkazujících k legendární první generaci ze 60. let. Proti odcházející 5. generaci působí méně agresivně, je trochu menší a díky rozsáhlému využití hliníkových slitin je i podstatně lehčí - o 90 kg. Právě nadváha byla vždy největším handicapem Camara proti Mustangu, byť jej převyšovalo výkonem srovnatelných motorů. Nižší hmotnost současně znamená i zlepšení ovladatelnosti.
 
Zásadní změnou je použití zcela jiná platformy, stejné jako u sedanů Cadillac ATS a CTS. Použití architektury GM Alpha s přední nápravou se vzpěrami McPherson a zadní pětiprvkovou, umožnilo výrazné vylehčení vozu (ramena přední nápravy jsou hliníková, u zadní z vysokopevnostní oceli) za cenu nutnosti zkrácení rozvoru náprav o 4 cm (2811 mm). Podle údajů GM je u Camara ze 70 % komponent platformy odlišných proti Cadillacům.

Z technických novinek vyzdvihněme možnost volby jízdního režimu ovlivňující rychlost reakce převodovky, elektrického posilovače řízení ZF a dalších systémů včetně poprvé použitého systému proměnlivé charakteristiky tlumení GM Magnetic Ride Control Dumping reagujícího s velkou rychlostí (mění nastavení 1000x za sekundu). Brzdy dodává Brembo a pneumatiky jsou Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 run-flat na kolech 20".
 
Pohonné jednotky
Nabídka pohonných jednotek zahrnuje úplně nově čtyřválec 2,0 turbo DOHC/205 kW (275 k), V6 VVT 3,6 l DOHC/250 k (335 k) a V8 OHV VVT 6,2 l/340 kW (455 k), všechny s přímým vstřikováním. Čtyřválec není u Camara úplnou novinkou - objevil se už ve 3. generaci jako nepřeplňovaný 2,5 l. Motor V6 je zcela nový, přinášející do Camara poprvé i deaktivaci dvou válců GM AFM (Active Fuel Management) kvůli úspoře pohonných hmot. Pro fanoušky Camara je rozhodující výhodou nad Mustangem motor V8 LT1 VVT s přímým vstřikováním, převzatý z Corvetty, nicméně nejdůležitější je výkonnější šestiválec než má Mustang, protože jej volí 2/3 kupujících.
 
Všechny motory lze kombinovat se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou Tremec nebo osmirychlostní Hydra-Matic s měničem momentu a řazením páčkami pod volantem, opět převzatou z Corvetty.