name | autoweek.cz

Cloudem proti hackerům

Cloudem proti hackerům

23.09.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Mercedes-Benz bere nebezpeční útoků proti datům sdíleným s automobily velmi vážně. Pro zajištění ochrany dat sdílených se systémy v automobilech před hackery proto chce ve svých vozech využívat práci v cloudu.

Význam ochrany dat před jejich zneužitím roste spolu s tím, jak se automobilový průmysl připravuje na jízdu bez řízení a s rozvojem komunikace mezi vozidly V2V (C2C) a s infrastrukturou V2X (C2X). S rychlým rozvojem možností spojení a využívání software v automobilech a jeho sdílením s mobilními prostředky, například chytrými telefony, Mercedes-Benz používá pro ochranu dat v těchto mobilních prostředcích práci v cloudu.

 

Nové technologie umožňují lidem cestujícím v automobilech pracovat se svými daty a komunikovat s vnějším světem, i když jsou na cestách. Uvedla to vedoucí právního oddělení záležitosti společnosti Daimler Christine Hohmann-Dennhardtová na konferenci zabývající se spojením za jízdy a ochranou dat. Řidiči budou mít možnost automaticky vymazat veškeré informace poté, co vystoupí z auta.

 

"Když říkáme, že děláme bezpečné vozy, nevztahuje se to pouze na mechanickou techniku, ale také zabezpečení dat. Ochrana informací bude klíčem k získání důvěry zákazníků v komfort a bezpečnost našich výrobků," řekla Hohmann-Dennhardtová.

 

Podle společnosti Lux Research z Bostonu dosáhne do roku 2030 obrat na trhu s vozidly vybavenými automatickým řízením 87 miliard dolarů. To automobilky i pojišťovny staví před potřebu zabezpečit tyto systémy před útoky hackerů, usilujícími o získání přístupu k informacím či dokonce k ovládnutí či krádeži vozidel prostřednictvím dálkového přenosu.

 

Mercedes-Benz už vloni testoval sedan třídy S při jízdě bez zásahu řidiče na 100 km po veřejných komunikacích a Daimler vyvíjí také nákladní vozidla s plně automatizovaným řízením. Podle vedoucího oddělení pro komunikaci a propojení mezi vozidly koncernu Daimler Ralfa Lambertiho se počítačovým specialistům ani po třech měsících nepodařilo proniknout do systémů vozidla třídy S.