name | autoweek.cz

Ford vyděsil Američany

Ford vyděsil Američany

13.01.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Marketingový šéf Fordu Farley se musel omluvit za svůj výrok, že firma pomocí GPS sleduje své zákazníky.

Ředitel globálního marketingu a prodeje Fordu Jim Farley při panelové diskusi na veletrhu spotřební elektroniky CES hovořil o zachovávání soukromí. Přitom naznačil, že díky jednotkám GPS, instalovaným ve vozidlech Ford, automobilka ví, kdy řada jejich řidičů překračuje rychlost a kde se při tom nacházejí.

Farley (na fotografii s vicepresidentkou Facebooku Carolyn Eversonovou)se snažil vysvětlit, kolik údajů Ford o svých zákaznících má k dispozici. Přitom ale odhalil skutečnost, že firma dělá jen velmi málo proto, aby zabránila obavám o ochraně soukromí svých zákazníků.

„Známe každého, kdo porušuje zákon, víme, kdy to děláte. Máme ve vašem voze GPS, takže víme, co děláte. Tyto údaje nikomu neposkytujeme,“ prohlásil během diskuse Farley.

Uvedl poté, že si naopak dokáže představit den, kdy se tyto údaje budou moci anonymně a souhrnně použít pro řešení problémů souvisejících s dopravou, například při pořádání akci s masivní účastí diváků.

Mluvčí Fordu později sdělil, že obecně platí, že jednotky GPS ve vozech Ford obvykle nesdělují místo pohybu zákazníků. Vozy Ford mají několik vestavěných služeb, jako jsou navigační zařízení, které spolupracuje s telefony řidičů Sync Services Directions, a 911 Assist. Tato zařízení uživatelé musí zapnout, aby je mohli využívat. Zaměstnavatelé mohou používat službu Crew Chief k monitorování firemních automobilů.

Údaje pocházející z těchto programů se používají výhradně ke zlepšení služeb.

Farley posléze vzal svá prohlášení zpět s tím, že svými výroky vytvořil naprosto špatnou představu o tom, jak Ford pracuje. Podle Farleyho Ford své zákazníky v jejich automobilech bez jejich souhlasu nesleduje.

Paradoxní je, že krátce před Farleyho nešťastným vystoupením na stejnou praktiku, používanou údajně více automobilkami na území USA, upozornily Detroit News.