name | autoweek.cz

Nová Honda Civic Tourer se připravuje

Nová Honda Civic Tourer se připravuje

11.08.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Honda zveřejnila více informací o novém kombi Civic Tourer ještě před jeho oficiální premiérou na autosalonu ve Frankfurtu v září 2013.

Nový Civic Tourer byl vyvinut a navržen v Evropě. Nabídne všestrannost, funkčnost a nadprůměrný objem zavazadlového prostoru. Civic Tourer se bude vyrábět v závodě Honda Manufacturing UK. Jeho prodej v Evropě bude zahájen od počátku roku 2014.

Stejně, jako pětidveřový Civic, také Civic Tourer těží z unikátního umístění palivové nádrže uprostřed vozu pod předními sedadly. To umožňuje vytvořit bezkonkurenční vnitřní prostor a použití sedadel Honda Magic Seats. Díky tomu kompaktní Civic Tourer nabízí v interiéru prostor srovnatelný s vozy střední třídy.

Civic Tourer je dlouhý 4520 mm, široký 1770 mm a vysoký 1440 mm. Objem zavazadlového prostoru 624 l (měřeno za zadními sedadly ke krytu) a lze jej zvětšit sklopením zadních sedadel až na 1668 l (ke stropu). Nakládací hrana je ve výšce 565 mm (u pětidveřového vozu je to 702 mm). Zavazadlový prostor pojme dvě horská kola nebo tři velké kufry Samsonite.

Úplně poprvé je u produkčního vozu použit zcela nový systém adaptivních tlumičů ADS (Adaptive Damper System). Nabízí volbu ze tří přednastavených režimů - komfortního, normálního a dynamického. Všechny byly vyvinuty s cílem zlepšit stabilitu a pohodlí při různém zatížení a jízdních podmínkách.

Motory budou k dispozici turbodiesel 1,6 i-DTEC z řady Earth Dreams Technology nebo zážehový 1,8 i-VTEC v kombinaci s přímo řazenou nebo samočinnou převodovkou.

Nový vznětový motor 1,6 i-DTEC byl poprvé použit u pětidveřového Civicu a poté u nového SUV CR-V. Je to první motor ze série Earth Dreams Technology, které budou postupně zaváděny v Evropě. Filosofií Earth Dreams Technology je nabízet působivou rovnováhu mezi spotřebou paliva a jízdní výkony.
Motor 1,6 i-DTEC s hliníkovou hlavu válců a hliníkovým blokem je nejlehčí vznětový motor ve své třídě. Mechanické tření bylo sníženo na úroveň odpovídající zážehovým motorům. Motor 1,6 i-DTEC byl navržen speciálně pro evropský trh a vyrábí se v britském závodě Honda Manufacturing UK stejně, jako celý vůz.

"Jsem velmi hrdý na sportovní, elegantní a dynamické proporce Civicu Tourer, které ukrývají jeho funkčnost a všestrannost. Pro dosažení potřebných užitných parametrů u kompaktního vozu se musíte rozhodnout, jak nejlépe využít prostor v kabině, což samozřejmě ovlivňuje i design. Díky chytré platformě jsme měli dostatek volnosti pro dosažení optimálního uspořádání. Výsledkem je vůz, který má profil téměř jako sportovní automobil. Pro mne je silnou stránkou tohoto vozu synergie funkčnosti, všestrannosti a dynamického výrazu. Už na první pohled je zřejmé, že Civic Tourer nevypadá jako ostatní kombi, " říká vedoucí projektu Civic Tourer Adrian Killham.