name | autoweek.cz

Nový Citroën C1 do prodeje

Nový Citroën C1 do prodeje

30.06.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Žižkovskou věž jako symbol komunikace si Citroën symbolicky zvolil pro uvedení nové generace vozu C1 na český trh. Nový Citroën C1 nabízí úsporný provoz díky hmotnosti pouze 840 kg a úsporným motorům, ale i nízké provozní náklady i náklady na údržbu. 

Citroën uvedl na český trh novou generaci modelu C1. Nastupuje na místo vozu, jehož se od uvedení pro prodeje v roce 2005 prodalo více než 760 000 kusů. V České republice se prodalo 3410 vozů, nejvíc v roce 2007 - 528 kusů. Důležité přitom bylo, že největší zájem byl o pětidveřové verze s vyšší výbavou, zahrnující rádio i klimatizaci a kupující neměli zájem o základní verze s minimální výbavou. Převažujícími kupujícími jsou ženy, které mají dost peněz na platbu hotově, takže obvykle nevyužívají financování. Tomu také Citroën uzpůsobuje nabídku nové generace.

 

Výrobek z české produkce přináší vše, co se od městského auta 21. století očekává - přitažlivý design, komfort, komunikační techniku a další užitečné technické vymoženosti.

 

Výrazný charakter Citroënu

Nový čtyřmístný městský miniautomobil je dispozici ve tří- a pětidveřové verzi a nově také s elektricky ovládanou stahovací střechou Airscape, která je obdobná jako u Citroënu DS3 Cabrio. Snadno přístupný zavazadlový prostor má objem 196 l, po sklopení zadních sedadel 780 l. Vůz s délkou 346 cm má průměr otáčení 9,60 m.

 

Nový Citroën C1 má výraznější charakter vozu, který podtrhují různobarevné interiéry. K dispozici jsou rovněž dvě dvoubarevné verze s odlišným odstínem střechy. Ve dvoubarevné kombinaci je nabízena i verze Airscape, u níž je možnost zvolit jinou barvu plátna střechy než odstín vozu. Světlomety pro denní svícení s vertikálními LED diodami vozu dávají jasný světelný podpis a zdůrazňují jeho usměvavý pohled. Svým výrazem plně zapadá do rodiny nových Citroënů.

 

Čisto strukturovanou přístrojovou desku oživují barevná tlačítka - ovladače multimédií, lišty výústek ventilace a hlavice řadicí páky. Interiér doplňují prvky na dveřních panelech ve stejném odstínu jako je odstín karoserie.

 

Komunikující auto

Významnou novinkou je dotykový 7" displej, pomocí kterého lze ovládat všechny funkce spojené s médii (rádio, telefon, video, palubní počítač), a technologie Mirror Screen, díky níž je možné přes dotykový displej zobrazit obsah a ovládat aplikace v chytrém telefonu připojeného k USB portu vozidla a jednoduše využívat jeho funkce, jako navigaci, telefonování, adresář, hudbu, web radio a další užitečné aplikace, které jsou kompatibilní s řízením.

 

Nový Citroën C1 může být také vybaven systémem hands-free, zpětnou parkovací kamerou a asistentem pro rozjezd do svahu.

 

Zlepšení podvozku

Řízení s přímějším převodovým poměrem je vybaveno novým elektrickým posilovačem řízení značky J-Tekt. Oproti předchozí generaci je nová zadní náprava s torzně deformovatelnou příčkou značky Benteler. Tato zadní náprava je vytvarována z válcované a svařované trubky vyrobené z vysokopevnostní oceli a je proto o 4 kg lehčí než u předchozí generace.  Je opatřena novými pružinami, velmi výkonnými tlumiči značky KYB, a novým tužším příčným stabilizátorem o větším průměru o 2 mm.

 

Pohonné jednotky

Pro nový Citroën C1 jsou připraveny dva zážehové motory. Motor VTi 68 je tříválcový o objemu 998 cm3 s  výkonem 51 kW (69 k) při otáčkách 6000/min. Jeho maximální točivý moment je 95,5 N.m při 4800/min. S pětirychlostní přímo řazenou převodovkou má spotřebu 4,1 l/100 km (emise 95 g CO2/km) K dispozici je rovněž s pětirychlostní robotizovanou převodovkou ETG (Efficient Tronic Gearbox) a spotřebou 4,2 l/100 km (97 g CO2/km). 

 

Verze 1,0 e-VTi 68 Airdream je vybavena systémem Stop & Start a specifickým paketem Aéro v kombinaci s pětirychlostní převodovkou řadí Citroën C1mezi vozy s nejnižší spotřebou - 3,8 l/100km (tzn. emisemi 88 g CO2/km).

 

Nový Citroën C1 může být také vybaven novým tříválcovým motorem 1,2 VTi 82 řady PureTech vyráběným ve Francii. Má zdvihový objem 1,2 l, výkon 60 kW (82 k) při 5750/min a točivý moment 118 N.m při 2750/min. Jeho spotřeba je 4,3 l/100 km (emise 99 g CO2/km).

 

Cílená nabídka

Citroën uzpůsobil nabídku tomu, o co je na českém trhu zájem. Proto na rozdíl od Peugeotu 108 a Toyoty Aygo nenabízí základní variantu s minimální výbavou, ale rovnou druhou velmi solidní úroveň výbavy Feel. Nabídka variant je navíc zjednodušena, neboť zahrnuje jen ty, u nichž je předpoklad většího zájmu.

 

Základní cena vozu vyráběného továrnou TPCA v Kolíně je za pětidveřovou verzi 1,0 VTi 68 MAN Feel 251 900 Kč. Citroën navíc nabízí bonus 15 000 Kč za starý vůz a slevu 30 000 Kč při využití značkového financování, což je spojeno s rozšířením záruky na pět let nebo 90 000 km. Třídveřová karoserie se na českém trhu nabízí jen v kombinaci se stahovací střechou Airscape a vyšší výbavou Shine. U Citroënu ale očekávají největší zájem o verzi 1,2 VTi 82 MT (za 266 900 Kč) následovanou variantou 1,0 VTi 68 ETG (s cenou od 274 900 Kč).

 

Na podzim se můžeme opět těšit na speciální edici Czech & Me, jejíž podoba by měla vzejít z probíhající veřejné soutěže o nejzdařilejší polep.