name | autoweek.cz

Nový Hyundai i20 vstupuje na český trh

Nový Hyundai i20 vstupuje na český trh

21.11.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Hyundai i20 nové generace vstupuje na český trh. Oproti svému předchůdci je širší, nižší, delší a přijíždí na zcela nové platformě.

Hyundai i20 byl navržen a vyvinut v Evropě tak, aby co nejlépe vyhovoval potřebám evropských řidičů. Nová generace Hyundaie i20 se představila na autosalu v Paříži, kde vzbudila nemalou pozornost. K hlavním přednostem nové generace vozu Hyundai i20 patří velký vnitřní prostor a důraz na kvalitu zpracování interiéru. Praktičnost vozidla dlouhého 4035 mm (rozvor náprav 2570 mm) dokládá objem zavazadlového prostoru 326 l, po sklopení zadních sedadel 1042 l.

 

Nadprůměrné jízdní vlastnosti

Nová platforma i nová nosná struktura karoserie ve velké míře využívají vysokopevnostní oceli (42 %) a vykazují mnohem větší tuhost v krutu. Přepracované řízení je s elektrickým posilovačem BLAC-MDPS (BrushLess Alternating Current - Motor-Driven Power Steering), který zvyšuje přesnost a zlepšuje pracovní režim řízení. Průměr zatáčení 10,2 m. Přední náprava se vzpěrami McPherson, vzadu jsou vlečená ramena spojená zkrutnou příčkou.

 

Při vývoji a nastavení podvozku nové generace i20 Hyundai plně využíval svého nového testovacího centra na Nürburgringu, kde byly na Severní smyčce tohoto okruhu také prototypy zkoušeny. Výsledkem jsou vynikající ovladatelnost i bezpečné jízdní vlastnosti. Pocit jízdy v prémiovém voze navíc umocňuje nadprůměrné utlumení hluku a vibrací pronikajících do interiéru.

 

Nadstandardní výbava

Hyundai poprvé nabízí v segmentu malých vozů například parkovací senzory vpředu a vzadu, vyhřívaný volant, statická světla pro odbočování a automatický systém odmlžování. Také asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System) je prvkem známým z vyšších segmentů.

 

V tomto segmentu je unikátní nabídkou, kterou nedisponuje žádný z konkurentů, panoramatické střešní okno, které je výklopné a posuvné, zvyšuje komfort a umocňuje pocit prostornosti přiváděním přirozeného světla a čerstvého vzduchu do interiéru. Tato střecha byla použita na základě výsledků zákaznických klinik i přesto, že představuje nemalou technickou komplikaci (nejen konstrukční, ale též kvůli zvýšení těžiště vozu).

 

Zajímavou inovací je dokovací stanice umožňující připojení chytrého telefonu (vyhovuje pro 70 % používaných telefonů). Telefon se zde dobíjí, ale se systémy vozidla komunikuje prostřednictvím Bluetooth. To umožňuje snadno měnit používané telefony než u systémů s kabelovým připojením. Na rozdíl od systému Mirror Link (používá jej mj. nová Škoda Fabia) zde není telefon propojen se systémy vozidla, pouze se zobrazují informace z telefonu na 7" displeji vozu. Řidič může využívat aplikace v telefonu včetně navigace. Hyundai tedy volí zcela odlišnou filosofii než evropské automobilky, které vyvíjejí vlastní aplikace, ale jen umožňuje využívání těch aplikací, které jsou k dispozici.

 

Cenová politika

Na výběr je ze tří zážehových čtyřválců Kappa DOHC Dual CVVT (1,25 l ve dvou výkonových verzích a 1,4 l) a dvou vznětových motorů U-II DOHC Dual CVVT o objemu 1,1 (tříválec) a 1,4 l (čtyřválec).

 

Cena nového Hyundaie i20 ve verzi Family 1,2i 55 kW je 239 990 Kč, s paketem Family+ lze pořídit vůz se stejným motorem a s  vyšším stupněm výbavy za 259 990 Kč. Základní výbava Family zahrnuje mj. 6 airbagů, elektronický stabilizační systémy ESC a VSM (Vehicle Stability Management), asistent pro rozjíždění do kopce HAC (Hill Start Assist Control), elektricky ovládaná přední okna a centrální zamykání.

 

Výbava Family+ přidává mj. výškově nastavitelný volant, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a klimatizaci. V sadě Club za 5900 Kč je rádio a dojezdová rezerva. V ceně je vždy zahrnuta pětiletá záruka bez omezení ujetých km, asistenční služby po dobu pěti let a kondiční prohlídky na pět let.

 

Hyundai i20 se poprvé vyrábí jen v rozšířeném závodě Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) v tureckém Izmitu.