name | autoweek.cz

Nový ZiL pro ruskou elitu

Nový ZiL pro ruskou elitu

16.11.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Automobilka ZiL představila nový luxusní model pro nejvyšší vládní představitele Ruska.

 

Ruská automobilka ZiL představila prototyp nové limuzíny určené pro nejvyšší vládní představitele. Autoři projektu se snažili uchovat styl dobře známý v klasické podobě sovětského ZiLu. Vůz by měl být pozoruhodný a měl by se lišit od luxusních vozů značek Mercedes-Benz, BMW a Audi, které jsou mezi ruskými úředníky oblíbené.

Podle údajů serveru Gazeta.Ru je vůz vybaven zážehovým motorem o objemu 7,7 l se  vstřikováním paliva, šestirychlostní samočinnou převodovkou a hydraulickým posilovačem řízení. Výkon motoru nového vozu je přibližně 300 kW (400 k). Podle jistých údajů je hmotnost vozu 3,5 t.

Michajl Sattarov, ředitel subdivize výroby limuzín značky ZiL nejvyšší třídy, uvedl, že nový vůz by měl dosáhnout rychlost 220 km/h a spotřeba paliva se bude pohybovat řádově na úrovni 25 l/100 km. Pokud se vám to zdá trochu hodně, tak vězte, že jde o výrazné snížení oproti předchozímu modelu, který si bral kolem 35 l/100 km.

Kůže čalounění nové limuzíny pochází z mladých býků. Vůz je vybaven pracovními stoly a přídavnými sedadly pro hosty a také kamerou pro výhled z vozu. Cestující uvidí z oken, i když budou zatažená. Sattarov zdůraznil jedinečnou funkci dveří. Vůz má šest dveří, přičemž zadní pár dveří se otevírá proti směru pohybu vozu a poskytuje další ochranu před vypadnutím cestujících.

Podle mluvčího prezidentského úřadu Viktora Chrekova se pracuje nejen s limuzínou pro vedení vlády, ale vzniká také modelová řada vozů pro ministerstva. V rámci projektu vzniknou i vozy nižší třídy, například mikrobusy. Tento proces řídí vicepremiér Arkadij Dvorkovič.

Projekt by měl být financován státem i představiteli soukromých firem. Odhaduje se, že náklady na sériovou výrobu aut jako jsou limuzíny značky ZiL by měl být kolem 1 miliardy eur v případě, že spoje a pohonné jednotky budou ruské výroby.

V současné době prezident ruské federace využívá obrněný Mercedes-Benz S600 Pullmann Guard. Objem jeho motoru je nižší než u ruské alternativy, 5,5 l, nicméně výkon německého motoru je vyšší - 380 kW (517 k). Při hmotnosti 2,1 t dosahuje rychlost 285 km/h