name | autoweek.cz

Peugeot 508 dostal nový výraz

Peugeot 508 dostal nový výraz

16.09.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Peugeot 508 prošel proměnou vzhledu a dostal novou techniku i pohonné jednotky. Tento velký cestovní automobil pokračuje ve čtyřech verzích - sedan, kombi SW, sportovní GT a crossover RXH - jako ztělesnění posunu značky směrem k luxusnějším modelům.

V Evropě segment velkých automobilů představuje přibližně 1 500 000 prodaných vozů ročně, z toho 45 % sedanů a 55 % kombi. Peugeot 508 už od svého uvedení na trh počátkem roku 2011 patří ve verzích sedan a kombi mezi tři nejúspěšnější vozy tohoto segmentu v rámci neprémiových modelů.

 

Od roku 2013 je největším odbytištěm pro Peugeot 508 Čína, kde se prodá 36 % produkce tohoto modelu. Celkem se dosud prodalo 370 000 kusů této modelové řady. V České republice bylo dodáno 1800 těchto vozů. Většina vozů je pořizována jako firemní vozy pro majitele nebo ředitele, pro které je tento vůz obrazem jejich úspěchu resp. dokladem společenského postavení. Jsou to lidé vyznávající technické kvality a dynamické vlastnosti svých vozů. Jejich významnou vlastností je věrnost značce.

 

V roce 2012 nabídku této modelové řady rozšířil crossover Peugeot 508 RXH HYbrid4 s unikátní kombinací vznětového motoru a hybridního pohonu. Od té doby se Peugeot stal druhou nejprodávanější značkou dodávající v Evropě vozy s hybridním pohonem. V modernizované podobě je nově verze 508 RXH nabízena i jen se spalovacím motorem 2,0 BlueHDi 180 k EAT6.

 

Zásadní změnou v designu modernizovaného Peugeotu 508 je nová maska chladiče v uspořádání, které se postupně stane charakteristickým pro všechny nové modely značky. Novinkou jsou i full-LED světlomety. Proměnou prošla i kapota, posilující luxusní vzhled vozu. Změnami prošla také záď vozu. Délka sedanu se prodloužila o 38 mm, z toho 16 mm u předního převisu (stejně tak v případě SW) a 22 mm u zadního převisu. Nová maska chladiče u vozu Peugeot 508 RHX si vyžádala prodloužení předního převisu o 5 mm, takže celková délka se zvýšila na 482,8 cm.

 

Vůz se změnil i uvnitř. Do přístrojové desky je od úrovně Active zabudován 7" dotykový displej, na němž je seskupena většina ovladačů vozu. Jde o stejné uspořádání, které už se objevilo v nové generaci modelu 308. Na středovém panelu pod dotykovým displejem je ovládání hlavního menu - navigace, klimatizace, rádio, připojení na internet atd. Pomocníkem při řízení je i head-up displej z kouřového skla, na nějž jsou promítány informace o řízení a navigaci.

 

Výbava zahrnuje řadu komfortních a bezpečnostních prvků - bezklíčový přístup a startování, automatickou elektrickou parkovací brzdu, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, adaptivní dálkové světlomety (automatické přepínání dálkových světel), přední a zadní parkovací asistent, čtyřzónovou automatickou klimatizaci, hi-fi atd. Novinkami ve výbavě jsou systém sledování mrtvého úhlu a couvací kamera, jejíž záběry jsou promítány na dotykový displej.

 

Nový Peugeot 508 využívá rozšířené možnosti mobilního připojení vycházející z mobilní internetové technologie Peugeot Connect Apps. Zařízení Plug & Play 3G, které Peugeot Connect Apps aktivuje, se ve voze Peugeot 508 připojuje k USB portu umístěnému v přihrádce před sedadlem spolujezdce.

 

Novinkou je zážehový motor Euro 6 1.6 THP 121 kW (165 k) S&S spojený s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo novou šestirychlostní samočinnou převodovkou EAT 6. Motor je přeplňován turbodmychadlem twin scroll, má přímé stechiometrické vstřikování (200 bar) a variabilní časování ventilů.

 

Turbodiesel 2,0 BlueHDI 133 kW (180 k) s novou šestirychlostní samočinnou převodovkou EAT 6, tato verze doplní od listopadu 2014 nabídku motorů u vozu RXH. Součástí nabídky pro Peugeot 508 zůstává i verze HYbrid4 - na českém trhu jen v kombinaci s variantou RXH. Vznětový motor 2,0 HDI o výkonu 120 kW (163 k), pohánějící přední kola, a elektrický motor o výkonu 37 kW (50 k), pohánějící zadní kola, pracují střídavě nebo současně. K dispozici jsou čtyři režimy jízdy: ZEV, 4×4, Sport a Auto.

 

Peugeot 508 se pro evropský trh vyrábí ve  francouzském Rennes. Na evropské trhy je postupně uváděn od září 2014. Cena začíná na 594 000 Kč za sedan se základním motorem 1,6 VTi 88 kW (120 k) ETG6 v úrovni výbavy Access, stejná verze SW přijde na 626 000 Kč.