name | autoweek.cz

Kia Optima Hybrid na český trh

Kia Optima Hybrid na český trh

12.10.2012 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Další premiérou značky Kia je nová Optima Hybrid s paralelním hybridním pohonem. Optima Hybrid je výkonným sedanem s nízkou spotřebou, velmi konkurenceschopnou cenou a zárukou Kia na 7 let nebo 150 000 km.

Nový sedan Kia Optima Hybrid se dvoulitrovým motorem se vyrábí v Koreji exkluzivně pro evropský trh. Přináší nové technologie, které se brzy objeví i v dalších modelech Kia v Evropě a po celém světě. Dvoulitrový model byl odvozen z modelu Optima Hybrid s motorem 2,4 litru, který byl vyvinut především pro severoamerický trh. Dvoulitr CVVL má největší výkon 110 kW a dosahuje točivý moment 180 N.m.

Při rozjezdu je vůz poháněn čistě elektricky až do rychlosti 100 km/h. Se zvyšující se rychlostí se spustí zařízení HSG (Hybrid Starter Motor/Generator), které kombinuje hybridní spouštěč s generátorem a zážehový motor. Spojka se sepne a spalovací motor převezme pohon vozidla. Elektromotor přechází do hybridního režimu jako sekundární zdroj hnacího momentu při zrychlování a jízdě do stoupání nebo jako generátor při zpomalování.

Kdykoli vůz zastaví na déle než několik sekund, stop/start systém ISG automaticky vypne zážehový motor.

Rychlé reakce a akceleraci zaručuje synchronní elektromotor s vnitřním permanentním magnetem. Jeho výkon je 30 kW a točivý moment 205 N.m. Hybridní soustava jako celek (elektromotor a zážehový motor) nabízí kombinovaný výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 340 N.m. To vozu umožňuje dosahovat zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 s a nejvyšší rychlost 192 km/h při kombinované spotřebě paliva 5,4 l/100 km.

Kia společně se značkou Hyundai je prvním výrobcem, který v sériově vyráběném automobilu používá sadu lithio-polymerových akumulátorů. Lithio-polymerové akumulátory, vyvinuté ve spolupráci se společností LG Chem, jsou o 20 % lehčí a o 40 % kompaktnější než nikl-metal hydridové akumulátory, které se obvykle používají u vozů s hybridním pohonem. Jsou také odolnější a stabilnější. Díky použití akumulátoru Li-Po se objem zavazadlového prostoru proti vozu s konvenčním pohonem zmenšil jen málo - z původních 505 l na 369 l. Objem nádrže se snížil ze 70 na 65 l. Také na akumulátory se u modelu Optima Hybrid vztahuje záruka na 7 let/150 000 km.

Kia pro hybrid upravila svou šestirychlostní samočinnou převodovku. Funkci kapalinového měniče momentu převzala speciální spojka. To umožňuje provoz v režimu EV, maximální rekuperaci kinetické energie během brzdění a rychlejší reakce v porovnání se systémy s převodovkou CVT.

V interiéru je přístrojový panel Supervision s doplňkovými informacemi o hybridním pohonu, nová středová konzole, nové výplně dveří a nové čalounění sedadel. Díky dlouhému rozvoru 2795 mm je interiér 4,85 m dlouhého vozu velmi prostorný.

Optima Hybrid 2,0 HEV se dodává v nejvyšší úrovni výbavy Exclusive se základní cenou 809 980 Kč.