name | autoweek.cz

Modernizovaný Renault Fluence

Modernizovaný Renault Fluence

09.02.2013 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Renault Fluence přichází na český trh s novým atraktivním dynamickým designem v souladu s novou identitou značky Renault. K tomu přidává technické inovace a záruku na 5 let nebo 100 000 km. 

Renault ČR pod vedením nového generálního ředitele Erica Basseta překypuje aktivitou. Po uvedení průlomové pětileté záruky, týkající se poprvé i užitkových vozidel, představil novou obchodní strategii a novou ředitelku marketingu Marinu Picardovou. Poté Renault potvrdil, že bude už po 13. partnerem vyhlašování cen Český lev a na to uvedl na český trh modernizovanou podobu svého klíčového modelu Fluence. Má s ním velké ambice prosadit se i na trhu firemních aut.

Renault Fluence se začal vyrábět v Koreji v červnu 2008 pod tamní značkou Renault Samsung Motors. Od listopadu 2009 se vyrábí i v závodě Oyak-Renault v Burse v Turecku, odkud se dodává do Turecka, Ruska, Rumunska, ale i na všechny trhy střední Evropy, včetně českého, a do Středomoří. Za tři roky se v 80 zemích po celém světě tohoto vozu prodalo přes 255 000 kusů.

Sedan Fluence byl na českém trhu, orientovaném především na kombi, za tři roky velice úspěšný. Za tři roky se prodalo 3814 vozů, z čehož 76 % bylo se zážehovými motory a 24 % s turbodiesely. Jedná se o strategicky významný model, protože oslovuje prakticky výhradně jen soukromou klientelu. Do karet mu hrála skutečnost, že ve své třídě neměl velkou konkurenci.

Fluence v modernizované podobě měl světovou premiéru na listopadovém autosalonu v Istanbulu. V současné době se vyrábí v pěti zemích - Koreji, Turecku (odtud se vozí i k nám), Rusku, Argentině a nově Indii. Modernizovaná podoba Fluence představuje novou identitu značky Renault navrženou novým držitelem ceny DesignBest 2012 Laurensem van den Ackerem. Nová přední maska nese výraznější znak Renault na černém pozadí. Nový je přední nárazník a přední světlomety. Nový styl je rovněž nově koncipovaného osvětlení pro denní provoz s LED technologií.

Modernizovaný Fluence zachovává všechny své dosavadní přednosti, především velký zavazadlový prostor o objemu 530 l. Předností zůstává i odolný podvozek navržený a nastavený s ohledem na převažující provoz na nepříliš kvalitních silnicích. K tomu ale nabízí nové integrované technologie. Nově řešená přístrojová deska sestává z velkého kulatého LED displeje.

Už v základní výbavě má nový Fluence audio systém R-Plug & Radio. Tento systém o výkonu 4 x 20 W se skládá z třířádkového displeje, mechaniky CE kompatibilní s formátem MP3, konektorů AUX a USB v čelním panelu. Je vybaven ovládáním na volantu a technologií Bluetooth. Také Fluence nabízí i nové technologie jako jsou multimediální a navigační systém R-Link (zahrnuje i navigaci Tom Tom) s příkladně jednoduchým dotykovým ovládáním, poloautomatickou ruční brzdu, asistent rozjezdu do kopce nebo na všech úrovních výbavy Bluetooth hands-free.

V nabídce pohonných jednotek se poprvé objevuje také nový turbodiesel 1,6 dCi 130, poskytující výbornou dynamiku díky výkonu 96 kW/130 k a točivému momentu 320 N.m, který je k dispozici již od 1750/min. To vše při spotřebě nafty 4,6 l/100 km v kombinovaném cyklu. Novinkou je též dvojspojková šestirychlostní převodovka EDC nabízená v kombinaci s turbodieselem 1,5 dCi.

Fluence je určen pro městské a náročné zákazníky, kteří hledají dynamický a reprezentativní rodinný automobil vybavený moderními technologiemi, který se osvědčil se pro svou spolehlivost a robustnost. Renault ale chce s modernizovaným modelem Fluence uspět i mezi zájemci hledajícími cenově dostupné vysoce praktické firemní auto. Postavení tohoto modelu na trhu se ale změnilo, protože Škoda přišla se zcela novým modelem Rapid a k tomu se přidala dvojčata Peugeot 301/Citroen C-Elyssée podpořená mimořádně výhodnou cenovou nabídkou. Renault na to reaguje neméně atraktivní nabídkou připravenou pro nový Fluence, přičemž nesází na nejnižší cenu základní verze ale na velmi výhodnou nabídku verzí, u nichž se dá předpokládat největší zájem kupujících. Především samozřejmě sází na prodlouženou pětiletou záruku s možností získat i větší proběh kilometrů nad standardní rámec 100 000 km. Eric Basset to říká zcela jasně: "Chceme být vyzyvatelem pro Škodu!" Proto si klade vysoké cíle - letos prodat 1500 vozů, přičemž z tohoto množství dodat 500 kusů fleetovým zákazníkům.

K uvedení vozu na trh  se kromě akční slevy 25 000 Kč přidává ještě atraktivní nabídka "Renault vám nyní dává víc", která ke zvolené výbavě přiřazuje cenu nižší výbavy, takže za stejnou cenu nabízí vyšší výbavu. Modernizovaný Renault Fluence Authentique vybavený mj. čtyřmi airbagy, klimatizací a rádiem s MP3/USB se tak nabízí v ceně od 264 900 Kč se zárukou na 5 let/100 000 km ale za stejnou cenu lze získat Fluence Expression. Renault připravil i zajímavé finanční nabídky pro tento vůz, například úvěr na 60 měsíců se 40 % akontace majitel za vůz platí 3200 Kč měsíčně. Navíc jsou zde nově i transparentní náklady na základní údržbu - během prvního roku 1290 Kč a za pět let 21 160 Kč.