name | autoweek.cz

Volkswagen Golf na českém trhu

Volkswagen Golf na českém trhu

01.11.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Dovozní společnost Porsche ČR uvedla na český trh sedmou generaci vozu Volkswagen Golf, modelu, který je symbolem evropské kompaktní třídy.

 

Model Golf je klíčovým modelem pro strategii koncernu Volkswagen stát se v roce 2018 vedoucím producentem po stránce objemu produkce i její ziskovosti. V konečné fázi by se všech modelů odvozených ze základního Golfu mělo vyrábět více než milion ročně: ještě letos se přidá verze s pohonem všech kol 4MOTION, v roce 2013 budou následovat kombi Variant, sportovní GTI/GTD (v dubnu 2013) a pak přijdou i Golf Plus, Golf s elektrickým pohonem, nové MPV a další, zatím utajované projekty.

Volkswagen u modelu Golf i nadále sází především na osvědčené hodnoty - vyšší zůstatkovou hodnotu (ta by se v porovnání se stávající generací měla ještě zvýšit) a celkové provozní náklady. Právě parametr TCO (Total Cost of Ownership), dosud využívaný jen ve fleetovém prodeji, se stává stále významnějším i u soukromé klientely. Golf je například v Německu podle hodnocení Eurotax jedničkou podle tohoto kriteria a u Volkswagenu věří, že důraz na tyto dlouhodobé hodnoty bude mít u zákazníků větší ohlas než akční nabídky a slevy nabízené konkurencí.

Golf rovněž přichází z přehlednější cenovou nabídkou s logickým odstupňováním. Podle analýzy trhu byly pro Golf (podobně tomu ale je i u dalších modelových řad) stanoveny základní příplatky, např. 1200 Kč za 1 k výkonu, 60 000 Kč za převodovku DSG, 60 000 Kč za verzi 4MOTION, 50 000 Kč za turbodiesel atd. Současně je o 40 % zvýhodněna volba vyšší verze výbavy před individuální volbou doplňků.

O nové modulové platformě MQB, použité u modelu Golf, jsme už podrobně psali. Nový Golf ale přináší i další technické inovace. Nosná struktura karoserie je vyrobena z 80 % z vysokopevnostních ocelí (u 6. generace to bylo 66 %). Volkswagen investoval velké prostředky do technologie tváření za tepla s řízeným ohřevem a ochlazováním forem. Plech pro tuto výrobní technologii přichází už z válcovny s proměnlivou tloušťkou. Díly z plechu předehřátého na 950 ºC se tvarují ve formách předehřátých na 700 ºC a poté procházejí řízeným ochlazováním.

Volkswagen Golf z úsporných důvodů nově nabízí dva typy zadní nápravy (ta přední je klasická se vzpěrami McPherson). Pro výkonnější verze (nad 90 kW) a variantu 4MOTION zůstává vzadu stejně jako u předchozí generace víceprvková náprava, zatímco v kombinaci s méně výkonnými motory se bude dodávat lehčí modulární náprava s vlečenými rameny. Vzhledem ke kombinaci s ESC a XDS nicméně bude mít i tato verze nadprůměrné parametry v porovnání s konkurencí.

Všechny motory jsou přeplňované s přímým vstřikováním a sériově vybaveny systémem start-stop i režimem rekuperace. Většina motorů může být kombinována s dvojspojkovou převodovkou DSG.

Mezi pohonnými jednotkami je úplnou novinkou verze motoru 1,4 TSI ACT s deaktivací dvou válců při odlehčení, například při jízdě ustálenou rychlostí na dálnici. Pomocí elektromagnetů posune vačkový hřídel a sací i výfukové ventily ve dvou válcích zůstanou zavřené a do těchto válců se nevstřikuje palivo. Při přidání plynu se během 1,5 otáčky vačkového hřídele vše opět vrátí k normální činnosti a motor má plný výkon.

Významnou novinkou po stránce bezpečnosti je multikolizní brzda, zcela nová funkce pro nehody s nárazem do zádě vozu. Podle ADAC dochází k 60 % zranění v důsledku druhotného nárazu, když je vůz po nárazu zezadu odhozen dopředu a do strany. Tento systém dokáže podobnou situaci rozpoznat a samočinně auto zpomalí až na rychlost 10 km/h. Řidič pak má možnost zabrzdit nebo pokračovat v jízdě. Řidič v podobné situaci reaguje nejdříve za 1,5 s, zatímco tento systém zabrzdí během 15 ms.

Golf nabízí možnost volby jízdního profilu s využitím předdefinovaných parametrů tlumičů, odezvy plynového pedálu, reakce řízení, odezvy motoru, nastavení adaptivního tempomatu, postupu řazení u převodovky DSG i tepelného managementu.

Parkovací brzdy umožňuje využití jako nouzová brzda s použitím i za jízdy. Z nabídky výbav stojí za vyzdvižení nová sedadla ergoActive umožňující větší rozsah přestavení v oblasti bederní opěry. Zajímavý, nicméně velmi praktickým detailem je ochrana palivové nádrže verzí s turbodiesely jednoduchým způsobem zabraňující natankovat do nádrže namísto nafty benzin byť má tankovací pistole pro benzin menší průměr.

Další systémy už jsou známé - Park Pilot, umožňující samočinné podélné i příčné zaparkování, systém aktivní ochrany PreCrash, adaptivní tempomat, funkce nouzového brzdění City, sledování únavy řidiče.

Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 30 l na 380 l. Opěradlo zadních sedadel je ve všech verzích dělené. Ve sklopeném stavu vznikne téměř rovná úložná plocha o délce 1558 mm, maximální délka úložného prostoru při sklopeném opěradle sedadla spolujezdce vpředu je 2412 mm. Maximální objem zavazadlového prostoru je až 1270 l, přičemž jeho šířka vzrostla na 1272 mm a šířku otvoru do zavazadlového prostoru se zvětšila na 1023 mm. Nákladová hrana zavazadlového prostoru je ve výši jen 665 mm a navazuje na ni rovná plocha podlahy zavazadelníku.

Všechny verze Volkswagenu Golf se dodávají se sedmi airbagy a elektronicky řízeným stabilizačním systémem ESC (Electronic Stability Control). U Golfu Trendline byla sériová výbava v porovnání s předchůdcem rozšířena mimo jiné o 5“ dotykový displej, hrdlo palivové nádrže s ochranou proti načerpání nesprávného paliva (pro vznětové motory), funkci automatického brzdění při vícenásobných kolizích, elektronicky řízenou parkovací brzdu s funkcí Auto Hold, funkce elektronické uzávěry diferenciálu XDS, režim rekuperace, systém start-stop a variabilní podlahu zavazadlového prostoru.

Sériová výbava dále mj. zahrnuje pětidveřovou karoserii, senzor únavy řidiče, automatickou klimatizaci Climatronic, audiosystém Composition Touch, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, ukazatel venkovní teploty, elektrické ovládání bočních oken vpředu i vzadu, elektromechanický posilovač řízení, opěrky hlavy s optimalizovanou bezpečností, klimatizovanou schránku před sedadlem spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče 15“ kola, difuzor vzadu a zeleně tónovaná determální skla.

Základní cena verze 1,2 TSI Trendline je 339 900 Kč. Nový Volkswagen Golf se vyrábí ve Wolfsburgu a v závodě Mosel u Cvikova.