name | autoweek.cz

Začala výroba Golfu VII. generace

Začala výroba Golfu VII. generace

06.08.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ve Wolfsburgu byla spuštěna výroba vozu Volkswagen Golf VII. generace. Nejprodávanější automobil evropských trhů se v nové podobě představí 4. září v Berlíně a poté bude mít oficiální premiéru na autosalonu v Paříži.

 

Výroba nové generace Volkswagenu Golf (kódové označení VW 370) byla zahájena v základním závodě ve Wolfsburgu. Děje se tak v době, kdy zde ještě probíhá celozávodní dovolená (ta skončí 19. srpna), takže závod pracuje jen na jednu směnu. Z počátku bude nová generace Golfu představovat asi desetinu produkce. Po několika dnech se přidá i výroba ve Cvikově.

Jak se dalo předpokládat, a dosud zveřejněné špionážní fotografie to potvrzují, nový Golf po stránce designu nepřijde s revoluční proměnou. Spíše půjde o logickou evoluci vycházející ze současné 6. generace doplněnou o nejmodernější technologické novinky v čele s LED světlomety, které vozu dodají zcela nový vzhled. Celkově by nový Golf měl být trochu nižší, širší a delší než dosud.

Po nové generaci Audi A3 a už předvedeném Seatu Leon bude Volkswagen Golf třetím vozem postaveným s využitím zcela nové koncernové stavebnice označované jako MQB. Použití společného základu MQB-A, doplněného řadou standardizovaných stavebních prvků, zahrnujících i pohonné jednotky, významnou měrou sníží výrobní náklady. Současně pomůže ušetřit hmotnost, což zvýší hospodárnost provozu. Po Volkswagenu Golf se s touto novou architekturou představí také třetí generace Škody Octavia.

Pohonné jednotky budou poskládány z už známých přeplňovaných zážehových a vznětových motorů TSI a TDI. Mezi nimi bude i zástupce nové řady EA211 - litrový tříválec použitý v modelu up!, zde s přeplňováním turbodmychadlem. S revoluční novinkou přijde zážehový motor 1,4 TSI, vůbec první u evropské automobilky pracující s novým deaktivačním systémem Volkswagen ACT (Active Cylinder Management). Ten pro zvýšení hospodárnosti vypíná činnost dvou ze čtyř válců, takže výsledná spotřeba má být až o 20 % nižší. Tento motor je konstruován tak, aby pracoval jako dvouválec.

Od počátku budou všechny pohonné jednotky nabízeny i ve verzích Blue Motion Technology se sníženou spotřebou (resp. emisemi CO2).

Očekávat lze samozřejmě opět verzi s pohonem všech kol 4Motion, zvýšenou variantu Golf Plus, která je nesmírně oblíbená zejména v Německu a pohon na CNG a E85. Nově se připravuje i plug-in-hybridní pohon Twin-Drive a verze s čistě elektrickým pohonem. Postupně přijdou i další populární verze GTI/GTD a R-Line.

Ještě před představením veřejnosti na autosalonu v Paříži 27. září se nový kompaktní hatchback objeví na speciální akci v Nové národní galerii v Berlíně 4. září. V polovině září bude vůz představen prodejcům a servisům. Zahájení prodeje v Německu je plánováno na počátek listopadu a v polovině listopadu se přidají další evropské trhy.