name | autoweek.cz

Analýza českého trhu 2012 - VI. část

Analýza českého trhu 2012 - VI. část

08.02.2013 | Vladimír Rybecký | Statistiky

Statistiky SDA uvádějí prodej jednotlivých modelů podle obchodních tříd. Toto rozdělení je ale nedostatečné. Proto jsme použili podrobnější rozdělení do jednotlivých segmentů abychom měli lepší přehled jaké trendy bylo možné v loňském roce zaznamenat.

Analýzu registrací segmentu minivozů a malých aut najdete zde, kompaktních vozů a střední třídy zde, velkých vozů zde, minivanů zde a první část SUV zde.

V tištěné podobě najdete analýzu českého trhu na stránkách magazínu Autoservis.

 

Střední a velká SUV a crossovery

O růst prodeje se v tomto segmentu postaraly modernizace několika klíčových modelů. Opět je zde jasná volba: turbodiesel a 4x4.

 

Střední a velká SUV

ks

Benzin

Nafta

CNG

LPG

E85

Hybrid

4x4

2011

1.

Volkswagen Touareg

461

3

458

0

0

0

0

461

492

2.

Subaru Forester

363

126

237

0

0

0

0

363

327

3.

Mitsubishi Outlander

309

8

301

0

0

0

0

303

319

4.

Chevrolet Captiva

280

42

238

0

0

0

0

243

146

5.

Hyundai Santa Fé

278

1

277

0

0

0

0

276

334

6.

Fiat Freemont

249

13

236

0

0

0

0

168

43

7.

Kia Sorento

237

2

235

0

0

0

0

236

259

8.

Jeep Grand Cherokee

213

18

180

0

0

15

0

213

82

9.

Mazda CX-7

153

3

150

0

0

0

0

153

224

10.

Suzuki Grand Vitara

128

63

65

0

0

0

0

128

153

11.

Hyundai ix55

109

0

109

0

0

0

0

109

196

 

celkem

2926

284

2627

0

0

15

0

2794

2784

Další registrované vozy: Opel Antara (45, z toho 40 se 4x4), Peugeot 4007 (41 se 4x4), Citroen C Crosser (40 se 4x4) a Nissan Murano (20 se 4x4).

 

Střední premium SUV a crossovery

S rostoucí velikostí jsou exkluzivní crossovery přitažlivější a bez 4x4 ve spojení s turbodieselem prakticky neprodejné.

 

Střední premium SUV

ks

Benzin

Nafta

CNG

LPG

E85

Hybrid

4x4

2011

1.

Mercedes-Benz ML

547

39

508

0

0

0

0

547

174

2.

BMW X3

511

17

494

0

0

0

0

511

515

3.

Audi Q5

304

9

294

0

0

0

1

298

405

4.

Volvo XC70

189

11

178

0

0

0

0

184

147

5.

Audi Allroad Quattro

162

3

159

0

0

0

0

162

63

6.

Land Rover Discovery

136

0

136

0

0

0

0

136

111

 

celkem

1955

98

1793

0

0

0

64

1943

1522

Další registrované vozy: Lexus RX (74, z toho 63 s hybridním pohonem) a Infiniti FX (32).

 

Velká prémiová SUV

Pro mnohé symbol arogance, pro jiné ale garance bezpečné jízdy. Z hlediska hospodárnosti kontroverzní segment si uchovává přízeň velké skupiny kupujících. Překvapující, nicméně pro tento segment charakteristický, je posun monstrózního kupé BMW X6 do pozice nejprodávanějšího vozu.

 

Velká premium SUV

ks

Benzin

Nafta

CNG

LPG

E85

Hybrid

4x4

2011

1.

BMW X6

347

9

338

0

0

0

0

347

285

2.

BMW X5

326

7

319

0

0

0

0

326

339

3.

Audi Q7

247

4

243

0

0

0

0

247

249

4.

Volvo XC90

188

2

186

0

0

0

0

186

243

5.

Porsche Cayenne

150

31

118

0

0

0

1

150

119

6.

Mercedes-Benz GL

100

7

93

0

0

0

0

100

124

 

celkem

1441

63

1377

0

0

0

1

1439

1493

 Další registrované vozy: Range Rover Sport (54) a Range Rover (29).

 

Off roady

Vozy, pro něž je překonávání terénních překážek základním úkolem, si udržují stabilní objem prodeje. U Toyoty statistiky registrací nerozlišují Land Cruiser a Land Cruiser V8, byť se jedná o odlišné modely.

 

Off roady

ks

Benzin

Nafta

CNG

LPG

E85

Hybrid

4x4

2011

1.

Toyota Land Cruiser

149

2

147

0

0

0

0

149

131

2.

Jeep Wrangler

99

2

97

0

0

0

0

99

58

3.

Lada Niva 2121

82

82

0

0

0

0

0

82

95

 

celkem

330

86

244

0

0

0

0

330

459

Další registrované vozy: Mitsubishi Pajero (74), Nissan Pathfinder (40), Mercedes-Benz G (24) a Land Rover Defender (1).

 

Pozn.: Data vycházejí ze statistik SDA. Oproti nim ale jsou mnohé modely zařazeny do jiných segmentů a u modelových řad jsou připočteny sportovní verze k základním modelům. Ve statistice SDA je 2907 registrovaných vozů uvedeno jako nezařazené do žádného segmentu. U registrací za rok 2011 jsou v celkových součtech započteny i modely,které už se ve statistice za rok 2012 neobjevují.